آغاز دوباره درگیری در قندوز

 اطلاعات روز: گزارش‌های تازه از قندوز حاکی است که دیروز سه شنبه (14 میزان) طالبان دوباره بر شهر قندوز حمله کرده و با نیروهای دولتی درگیر شده‌اند.

خبرنگاران محلی از قندوز می‌گویند: شهر قندوز به گونه‌ی کامل از وجود هراس‌افگنان پاک‌سازی نشده است و هم اکنون (حوالی ظهر دیروز) نیروهای دولتی در چوک شهر قندوز با طالبان درگیر جنگ هستند.

گفته می‌شود که طالبان در برخی از خانه‌ها در شهر قندوز جا گرفته‌اند و بر نیروهای دولتی شلیک می‌کنند.

مقام‌های امنیتی تاکنون درباره‌ی این درگیری‌ها چیزی نگفته‌اند. اما دولت وزیری، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع،  روز گذشته گفت که عملیات نیروهای امنیتی در ولایت‌های قندوز، بدخشان و ننگرهار جریان دارد.

در همین حال گزارش‌ها می‌رسانند که با سقوط شهر قندوز و درگیری بیش از یک هفته‌ در این شهر، شماری از باشندگان قندوز به ولایت‌های تخار، بدخشان، بغلان و کابل کوچ کرده‌اند .

کمال صافی، نماینده‌ی ولایت قندوز در مجلس نمایندگان، نیز گفت: «از جنگ‌های چند ماهه تاکنون صدها خانواده در قندوز بی‌جا شده‌اند و بعد از سقوط این شهر خانواده‌های زیادی کوچ کرده‌اند.»

معین وزارت مهاجرین و عودت کنند‌گان که به مجلس فراخوانده شده بود، گفت بیش از شش هزار تن در نتیجه‌ی نبرد قندوز به ولایت‌های همسایه کوچ کرده‌اند و نهادهای کمک‌رسان در حال انجام وظیفه به این بی‌جا شد‌گان هستند.

نمایند‌گان مردم در مجلس نمایندگان گفتند که باشندگان شهر قندوز که در نبرد گیر مانده‌اند، افزون بر مواد خوراکی به خدمات بهداشتی نیز دست‌رسی ندارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *