شاهراه کابل قندهار به روی مسافرین مسدود است

شاهراه کابل – قندهار هنوز بر روی مسافرین مسدود است

 

اطلاعات روز: گزارش‌ها به نقل از مقام‌های محلی ولایت غزنی می‌رساند که شاهراه کابل- قندهار به‌خاطر درگیری میان طالبان و نیروهای دولتی در این ولایت، از دو روز به این‌ سو مسدود است.

مقام‌های محلی غزنی گفته‌اند که در دو نقطه‌ی این شاهراه؛ یکی در منطقه‌ی نانی ولسوالی اندر و دیگری در منطقه‌ی شهباز در مرکز غزنی، درگیری جریان دارد.

به گفته‌ی این مقام‌ها، طالبان در برخی از نقاط این شاهراه ماین‌ گذاری کرده و در برخی نقاط، پُل‌های کوچک و بخشی از شاهراه را نیز تخریب کرده‌اند.

محمد علی احمدی، معاون والی غزنی گفته که در نتیجه‌ی درگیری‌های دو روز گذشته، ۵ غیر نظامی از جمله یک زن کشته شده و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی احمدی، دوشنبه شب دو هواپیمای بدون سرنشین در مناطق شهباز و اندر حمله کردند که در نتیجه آن ۲۰ تن از طالبان مسلح کشته شده‌اند.

احمدی می‌گوید که در اثر یک حمله هوای در مربوطات ولسوالی مقر نیز 40 نفر از طالبان کشته شده است.

آقای احمدی مجموع تلفات گروه طالبان در دو روز گذشته را 72 کشته و ۴۱ زخمی گفته است. گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

پیشتر جامع جامع، نماینده شورای ولایتی ولایت غزنی به اطلاعات روز گفته بود که طالبان از ولایت‌های وردک، لوگر، ارزگان و وردج پکتیا همراه با شماری از طالبان پاکستانی و عرب که تعداد شان به سه یا چهار صد نفر می‌رسد، دور و بر غزنی را گرفته و  مجهز با تانگ‌هایی است که در جنگ با نیروهای دولتی از ارزگان و پکتیا بدست آورده‌اند.

به گفته‌ی مقام‌های محلی غزنی، طالبان بعد از سقوط قندوز، قصد سقوط شهر غزنی و شماری از ولسوالی‌های آن را دارند. اما مقام‌های امنیتی غزنی بارها خبر دادند که نیروهای امنیتی حملات طالبان را عقب زده‌اند.

با این هم، باوجود تجمعات طالبان در نقاط مختلف این ولایت، احتمال حمله‌ی این گروه بر شهر غزنی، دور از تصور نیست.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *