جنرالان پاکستان در تابوت‌ها از قندوز بیرون کشیده شده‌اند

اطلاعات روز: مقام‏هاى امنيتى ولایت قندوز می‌گویند که بعد از شکست طالبان در جنگ قندوز، طالبان برخى از جنرالان پاکستانى را در تابوت‌ها و لباس‌های زنانه از شهر بیرون برده‌اند.

سید سرور حسینی، مسئول رسانه‌های فرماندهی پولیس قندوز گفته است، براساس اطلاعات ارگان‌های کشفی و امنیتی، بعد از آن‌که طالبان در این شهر توسط نیروهای امنیتی محاصره شدند، آنان ناگزیر شدند تا شماری ازجنرالان پاکستانی را در تابوت‌ها که گويا اجساد‎ اند و شماری را با لباس‌های زنانه از شهر بيرون کرده اند.

جنرال مراد علی مراد، معاون ستاد ارتش نیز گفته بود که ما جنرالان پاکستانی که با چادر زنانه در حال فرار از قندوز هستند، را شناسایی و بازداشت می‌کنیم.

آقای حسینی افزوده که نیروهای امنیتی تاهنوز به بازداشت این جنرالان پاکستانی که در جنگ قندوز با طالبان همکاری می‌کردند، موفق نشده‌اند.

این جنرالان نقش رهبری جنگ را در قندوز به عهده داشته‌اند که اکنون با بیرون شدن از شهر به گفته‌ی جنرال مراد، از بیرون شهر جنگ علیه نیروهای دولتی را فرماندهی می‌کنند.

از سویی هم، تازه‌ترین گزارش‌ها از قندوز حاکی از آن است که طالبان شام دو شنبه، دوباره بر چوک شهر قندوز حمله کردند که حمله‌ی شان توسط نيروهاى امنيتى به شمول کاماندو‌های ارتش، به عقب زده شده است.

مسئولان محلى ادعا دارند که تاکنون در جنگ قندوز حدود ٤٠٠ طالب مسلح کشته شده و ٦٠٠ تن ديگر زخمی شده‌اند. اما طالبان اين ادعاها را رد کرده و ادعاى حضور در شهر قندوز را دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *