حمدالله دانشی: شهر قندوز از وجود طالبان تصفیه شد

اطلاعات روز، قندوز: حمدالله دانشی، سرپرست ولایت قندوز می‎گوید که که نیروهای امنیتی کشور افراد وابسته به طالبان را از مرکز قندوز بیرون رانده‌اند.

آقای دانشی می‌گوید که جنگ در داخل شهر قندوز دیروز یک شنبه، 19 میزان، پایان یافته است و نهاد‎های دولتی بعد از 13 روز خود را برای ارائه خدمات به شهروندان و کمک‌رسانی به نیازمندان آماده می‌کنند.

سرپرست ولایت قندوز در تماس تلفونی به اختر سهیل، خبرنگار اطلاعات روز گفت که: «مرکز ولایت قندوز از وجود افراد مسلح وابسته به شورشیان طالب به گونه‌ی کامل پاک‌سازی شده است.»

سرپرست ولایت قندوز افزود که در حال حاضر اولویت اداره ولایت قندوز رساندن برق و آب به مردم و فعال کردن شفاخانه شهر قندوز است. او تأکید کرد که آب و برق تا ساعات دیگر به خانه‌های مردم خواهد رسید.

آقای دانشی از باشندگان قندوز می‎خواهد که به شهر بازگردند و زندگی عادی را از سر بگیرند. او افزود: «کسانی که در خانه‌های خود بوده‌اند، حالا دارند بیرون می‌آیند و به زندگی روزمره شان ادامه می‎دهند.»

با این همه، سرپرست ولایت قندوز می‎افزاید که: «عملیات نظامی علیه گروه طالبان با بیرون راندن افراد وابسته به این گروه به پایان نرسیده است، حتا در بیرون از شهر هم نابود خواهند شد.»

او افزود که حالا توانایی طالبان برای سازماندهی عملیات تهاجمی به شهر قندوز از بین رفته و ممکن است که این گروه اقدام به بمب‌گذاری و خراب‌کاری در داخل شهر کنند.

سرپرست قندوز می‎گوید: «طالبان در جنگ قندوز در برابر نیروهای امنیتی افغان تلفات سنگینی را متحمل شدند.»

حمدالله دانشی گفت کمیسیونی برای بررسی آسیب‌های 14 روز جنگ در قندوز تعیین شده و پس از دریافت گزارش این کمیسیون، به کسانی که در جنگ آسیب دیده‌اند، کمک خواهند شد.

طالبان به تاریخ 6 میزان با تهاجمی گسترده از سه طرف بالای شهر قندوز، این شهر را به تصرف خود درآوردند و بزرگ‌ترین پیروزی خود در چهارده سال گذشته را رقم زدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *