در حمله انتحاری بر کاروان نیروهای بریتانیایی در کابل، 3غیرنظامی زخمی شدند

اطلاعات روز: حوالی ساعت 9:10 دقیقه‌ی دیروز، (19 میزان)، یک حمله کننده انتحاری کاروان موترهای نیروهای بریتانیایی را در منطقه‌ی جوی شیر کابل هدف قرار داد که به گفته‌ی وزارت داخله تلفات در پی نداشته است.

وزارت داخله در خبرنامه‌ای گفته است که در این حمله سه غیرنظامی زخمی و به ساختمان‌های اطراف آن آسیب رسیده است.

عبدالرحمان رحیمی، فرمانده پولیس کابل گفته که این حمله هنگامی رخ داد که یک حمله کننده انتحاری سوار بر یک موتر مواد انفجاری همراهش را در برابر کاروان نیروهای خارجی منفجر کرد.

وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای، حمله بر کاروان موترهای نیروهای نظامی این کشور را تایید کرده است. سخن‌گوی وزارت دفاع بریتانیا گفته که در این حمله به نیروهای این کشور آسیبی نرسیده است.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و مدعی شده که دو موتر نیروهای خارجی را منهدم و شماری از نیروهای خارجی نیز کشته‌‌ شده‌اند.

تاکنون گزارش‌های که تلفات این رویداد تایید کنند در دست نیست. صرف شماری از رسانه‌ها گزارش داده‌اند که در این حمله 7 غیرنظامی زخمی شده‌اند.

کابل در دو ماه اخیر شاهد چندین حمله‌ی خونین انتحاری و انفجاری بود که شماری از آن‌ها تلفات سنگین از نظامیان و غیرنظامیان برجا گذاشتند.

در تازه‌ترین مورد، در دو شنبه شب، 13 میزان، سه فرد مهاجم در منطقه‌ی دارالامان، نخست یک انفجار را انجام دادند و بعد وارد یک خانه مسکونی شده و 11 ساعت با نیروهای امنیتی درگیر شدند که در نهایت با کشته شدن هر سه مهاجم درگیری خاتمه یافت.