سران جهادی چهار ولایت فرزندان شان را در صفوف نیروهای امنیتی ثبت نام می کنند

اطلاعات روز: شمار زیادی از سران جهادی اسبق از چهار ولایت از نیروهای امنیتی تقدیر کرده و خواهان پیوستن جوانان و مردم به صفوف نیروهای امنیتی شدند.

این شورا در اعلامیه ی از یک نشست مشترک در ولایت پروان، شجاعت و پایمردی سربازان و افسران شجاع نیروهای دفاعی را ستوده و گفته است که فرزندان شان در صفوف نیروهای امنیتی ثبت نام می کنند.

در اعلامیه این شورا آمده است: «ما حمایه و پشتیبانی خود را از مساعی و مجاهدت های نیروهای دفاعی و امنیتی کشور ابراز نموده با ثبت نام خود و فرزندان خویش به صفوف اردو و پولیس ملی، آنها را بیش از این تقویه می کنیم».

این شورا همچنان گفته است که طالبان بر جان و مال و ناموس مردم در قندوز تجاوز کرده است. این شورا در اعلامیه ی نوشته: «سوگمندانه اطلاع داریم که این اوباشان سیه دل، بر جان و مال و نوامیس مردم نجیب کندز دست اندازی نموده، آن سرزمین را به خاک و خون کشیده و آنانرا در ماتم عزیزان شان نشانده است».

این شورا نوشته است:«اما از آنجایی که برنامه‌ی نا آرام سازی و تخریب افغانستان و جلوگیری از اجرای اصلاحات در حیات مادی و معنوی مردم افغانستان، امری موقت و گذرا نیست، ما مجاهدین، نماینده های مردم و قوماندانان جهادی، علما و جوانان ولایت های کابل، پروان، کاپیسا، پنجشیر، و برخی از نمایندگان ولایات بغلان، کندز و بدخشان، طی گرد همایی بزرگی در مقر ولایت پروان در موارد آتی به توافق رسیدیم:

1- ما خود را با آلام و مصایبی که به مردم ولایت کندز و مناطق حواشی آن، ننگرهار، پکتیکا، هلمند و سایر نقاط کشور دست داده شریک دانسته، با آنان اظهار همدردی می کنیم و آمادگی خویش را در عرضه‌ی هر نوع کمک و همکاری اعلان می داریم.

2- ما حمایه و پشتیبانی خود را از مساعی و مجاهدت های نیروهای دفاعی و امنیتی کشور ابراز نموده با ثبت نام خود و فرزندان خویش به صفوف اردو و پولیس ملی، آنها را بیش از این تقویه می کنیم.

3- ما از دولت وحدت ملی در امر دفاع از تمامیت ارضی کشور و تامین امنیت سراسری پشتیبانی می نماییم.

4- از دولت وحدت ملی افغانستان می خواهیم که نیروهای جهادی و سایر قوت هایی را که ضمن خیزشهای مردمی تشکیل می شوند، از نظر مادی و معنوی، تجهیز، تقویه و تمویل نماید. در حال حاضر همه‌ی ولایات کشور، مورد تهدید دشمن قرار دارد. هرگاه دولت امکانات لازم برای دستگیری از این حرکتها را نداشته باشد، ما بطور داوطلبانه این امکانات را جهت دفاع از خویش فراهم خواهیم آورد.

5- از شوراها و تشکیلات مردمی، جهادی و روشنفکری سایر ولایات کشور می خواهیم که بر اساس فرمان خدای لایزال متحد گردیده، اجازه ندهند که کشور عزیز ما پایمال هوس ها و امیال اجانب و اجیران آنها گردد.»