عبدالله خطاب به پاکستان: کمک به طالبان را قطع کنید

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در واکنش‌ به سخنان اخیر نواز شریف؛ نخست وزیر پاکستان، گفته است که این کشور باید در عمل، کمک‌ها را به طالبان قطع کند.

رییس اجرایی در نشست دوشنبه شورای وزیران هم‌چنان گفته: «حرف‌های آقای شریف که اعلام کرد، پاکستان آماده است تا طالبان را تشویق به گفت‌وگوی صلح کند، خوب است؛ اما در عمل توقع ما این است که این کشور کمک‌ها را به طالبان قطع کند تا نتیجه‌ی بهتر در پی داشته باشد.»

به گفته‌ی عبدالله، وقتی طالبان کمک دریافت نکنند و به آن‌ها کمک صورت نگیرند، آنان توانایی راه اندازی عملیات گسترده را ندارند.

آقای عبدالله در حالی به سخنان نخست وزیر پاکستان واکنش نشان می‌دهد که نواز شریف دو روز پیش بارديگر گفت که پاکستان حاضر است تا نقش ميانجی را برای از سرگيری گفت‌وگوهای صلح ميان دولت افغانستان و طالبان ایفا کند و از تلاش دولت‌اش برای آغاز دور جدید این گفت‌وگوها خبر داد.

رییس اجرایی هم‌چنان افزود، برای این‌که اعتماد متقابل ایجاد شود، بسیار مهم است که اقدامات عملی برای قطع کمک به گروه‌های تروریستی صورت بگیرد و در آن صورت دولت افغانستان از این اقدام پاکستان استقبال می‌کند.

آمادگی‌های پاکستان برای از سرگیری دور جدید گفت‌وگوهای صلح میان دولت افغانستان با طالبان در حالی‌ست که نزدیک به سه ماه از دور اول این ‌گفت‌وگوها می‌گذرد. قرار بود که دور دوم آن در 31 جولای برگزار شود، اما دولت پاکستان بعد از نشر خبر مرگ ملا عمر این گفت‌وگوها را به تعویق انداخت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *