ناتو مواضع طالبان را در حومه قندوز بمباران کرد

اطلاعات روز: فرماندهی ناتو دیروز، سه‎شنبه، حملات هوایی خود را بر مواضع طالبان در حومه قندوز آغاز کرد. این حملات از ساعت 9 صبح آغاز شد و جنگ‌جویان طالب را مورد هدف قرار داد.

پیش از این نیز مقام‌ها در وزارت دفاع و داخله از آغاز یک حمله سنگین نظامی برای باز پس گیری قندوز از دست طالبان خبر داده بودند. شهر قندوز روز دوشنبه مورد حمله گسترده طالبان از سه نقطه قرار گرفت و به دست طالبان سقوط کرد.

به گفته‌ی سرور حسینی، سخن‌گوی پلیس قندوز، عملیات نیروهای کمکی از سه نقطه  جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب شهر و نزدیک فرودگاه قندوز علیه طالبان آغاز شده است.

به گفته‌ی او طالبان پس از ورود به شهر قندوز ساختمان دفتر سازمان ملل (یوناما)، بخشی از مقر فرماندهی پولیس، دادگاه، دادستانی، اداره برق و شماری از پاسگاه‌های امنیتی در حومه شهر را به آتش کشیدند. همچنان گفته می‌شود که مهاجمان ساختمان رادیو و نیز تلویزیون روشنی را به آتش کشیده‌اند و بسیاری از اموال و مدارک دفاتر دولتی را نیز غارت کرده‌اند.

گزارش‌ها از غارت شهر قندوز توسط طالبان در حالی‌ست که ملا اختر منصور، رهبر گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای به مناسبت تصرف قندوز توسط هوادارانش، از آن‌ها خواسته بود که به حفاظت از افراد غیرنظامی و دارایی آن‌ها توجه نمایند.

او به ساکنان شهر قندوز اطمینان داده بود که نیروهای تحت فرماندهی او، نیتی برای تعرض به دارایی شخصی مردم، قتل بدون محاکمه، غارت و نقض حریم شخصی مردم ندارند.

رهبر گروه طالبان از ساکنان قندوز خواسته که به زندگی و کار روزانه خود مشغول باشند و نگران امنیت جانی و مالی خود نباشند.

ناتو سال گذشته به مأموریت رسمی خود در کشور پایان داده و تنها مأموریت نیروهای باقی‌مانده ناتو عمدتاً شامل کمک آموزشی و فنی به نیروهای مسلح کشور است. با وخیم شدن وضعیت در قندوز نیروهای ناتو نیز وارد عمل شده‌اند تا با کمک نیروهای امنیتی کشور، شهر قندوز را دوباره از تصرف طالبان درآوردند.

دیدگاه‌های شما
  1. افغانستان یک مملکتی بود که از خود دفاع میکرد اما امروز باوجودی نمی تواند از مردم جنگزده دفاع نمیتواند حتی ناتو هم چیزی به ارامی مردم نکرده ونمیکند .وای به مردم رنج دیده ما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *