نیروهای امنیتی ولسوالی گرزیوان فاریاب را پس ‌گرفتند

اطلاعات روز: گزارش‌ها از ولایت فاریاب در شمال کشور می‌رسانند که ولسوالی گرزیوان که چند روز پیش به دست طالبان سقوط کرده بود، دوباره نیروهای امنیتی روز گذشته، 18 میزان، دو باره کنترل آن‌را بدست گرفته‌اند.

به نقل از بی بی سی، عبدالرزاق کاکر، ولسوال گرزیوان گفته است که افراد گروه طالبان برای ۴۸ ساعت کنترل این ولسوالی و شماری از مناطق اطراف آن‌را در دست داشتند.

هم‌چنان صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله روز گذشته در یک نشست خبری در کابل تایید کرد که نیروهای امنیتی کنترل ولسوالی گرزیوان را به دست گرفته‌اند.

به گفته‌ی آقای کاکر، در حال حاضر گروه طالبان در حال فرار از منطقه می‌باشند و پاک‌سازی مرکز ولسوالی گرزیوان و ۱۰ الی ۱۵ روستای اطراف آن که به دست طالبان افتاده بود، ادامه دارد.

کاکر افزوده که در درگیری میان نیروهای امنیتی و شورشیان، تلفات سنگین به مخالفان مسلح وارد شده و نیروهای امنیتی تلفاتی نداشته‌اند.

به گفته‌ی کاکر در بازپس‌گیری شماری از روستاهای این ولسوالی، باشندگان محل نیز سهم داشته و آنان با سلاح‌های شخصی در برابر طالبان مقاوت کرده‌اند.

ولایت‌های شمال در روزهای اخیر به شدت ناامن شده‌‌اند. سخن‌گوی وزارت داخله نیز گفت که فعالیت دشمن در ولایت فاریاب بیشتر شده و نیروهای دولتی برای عملی شدن برنامه‌های امنیتی در این ولایت کار می‌کنند.

چند شب پیش نیز جنگ‌جویان طالب بر شهر میمنه، مرکز این ولایت حمله گروهی کرده بود که توسط نیروهای امنیتی دفع شد.