وزارت مالیه: توافق‌نامه انکشافی تحصیلات عالی کشور بین وزارت مالیه و بانک جهانی امضا شد

اطلاعات روز: وزارت مالیه کشور با ارسال خبرنامه‌ای به روزنامه اطلاعات روز خبر داده است که این وزارت و بانک جهانی به روز یک شنبه (27 سپتامبر) توافق‌نامه پروژه انکشاف تحصیلات عالی در افغانستان  را به امضا رساندند.

به گفته‌ی وزارت مالیه، این پروژه به ارزش ۵۰ ملیون دالر می‌باشد که از طرف صندوق بازسازی افغانستان (ARTF) تمویل می‌گردد و از سال  ۲۰۱۵ الی ۲۰۲۰ توسط وزارت تحصیلات عالی  در سراسر افغانستان تطبیق خواهد شد.

خبرنامه‌ افزوده که این پروژه باعث بلند بردن ظرفیت نظام تحصیلات عالی کشور می‌گردد.

همچنان این پروژه برنامه‌های که دارای اولویت دانشگاه‌ها است، را ارایه می‌کند.

 به نقل از این خبرنامه، برنامه‌های اولویت بندی شده برای دانشگاه‌ها شامل فزیک و ساینس، محاسبات، انجنییری، تولید و ساخت‌وساز، طب، زراعت، ارتباطات و اطلاعات، مدیریت دولت و سیاست، ادبیات زبان انگلیسی می‌باشد.

هدف از این پروژه (HEDP) دست‌رسی و بهبود کیفیت تحصیلات عالی، افزایش ثبت نام دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها، گسترش دانشگاه‌ها، نظارت از برنامه‎های استراتژیک توسعه‎ای  طبق پلان ملی وزارت تحصیلات عالی و افزایش تعداد کادر‌های علمی که در اوقات رسمی پیوسته به کار بپردازند و حداقل سند ماستری داشته باشند، می‌باشد.

به نقل از خبرنامه‌، تقربیاً به تعداد  پنج صدهزار دانش‌جو، ده هزار اعضای اکادیمیک، مدیران و اعضای کادر فنی از این پروژه بهره مند می‌شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *