وزارت مالیه قرارداد هفت میلیون دالری برای بهبود مصئونیت غذایی را امضا کرد

اطلاعات روز: در نشست مقام‌های ارشد وزارت مالیه و د افغانستان بانک، در جلسات سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که روز گذشته در لیما پایتخت کشور پیرو برگزار شد، قرارداد به ارزش 7 میلیون دالر به امضا رسید.

اکلیل حکیمی، وزیر مالیه در این نشست،  برنامه‌های انکشاف و ترقی دولت برای جلب کمک‌های عاجل و طویل‌المدت و پلان‌های کوتاه مدت، متوسط و طویل‌المدت دولت را ارایه نمود. هم‌چنان بر روی اجندای اصلی حکومت پس از نشست هیئت عالی رتبه و آمادگی‌ها برای جلسات دیگری که در آینده در وارسا و بروکسل برگزار می‌گردد، صحبت نمودند.

وزیر مالیه از اشتراک کننده‎ها و کمک کنندگان مالی در این نشست سپاس‌گزاری نموده و هم‌چنان از تعهدات طویل‌المدت هیئت عالی رتبه سام خبر داد.

نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول و گروه بانک جهانی هرسال بین وزیران مالیه، بانک‎های مرکزی، بخش سکتورخصوصی و اساتید دانشگاه‌ها در مورد مسائل مربوط به نگرانی جهانی از جمله چشم انداز اقتصاد جهانی، ریشه کن ساختن فقر، توسعه اقتصادی و مؤثریت کمک‌ها تدویر می‌گردد. هم‌چنین اقتصاد جهانی، توسعه بین‌المللی، و سیستم مالی جهان از طریق  سمینارها، جلسات منطقه‌ای، نشست‌های خبری به ارزیابی گرفته می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *