پروستات رسیده است

غده‌ی پروستات از نظر طبی نقش پیچیده‌ای دارد. این غده خون را به قلب می‌رساند، حنجره را تنظیم می‌نماید و از فروپاشیدن ریش و سبیل مردان جلوگیری می‌کند. اگر کسی را دیدید که هرگز عاشق نمی‌شود، حتما غده‌ی پروستاتش را بررسی کنید. احتمالا پروستاتش خوب کار نمی‌کند و خون کافی به قلب او نمی‌رساند. اگر آوازخوان گوش‌خراشی را دیدید که نزدیک است میکروفون را ناشسته ببلعد، آگاه باشید که غده‌ی پروستاتش به‌شدت آسیب دیده است. اگر مردانی را دیدید که ریش‌شان ریخته و سبیل‌شان برباد رفته و روی‌شان مثل کچالوی سرخ‌کرده است، قطعا بدانید که با غده‌ی پروستات خود مشکل دارند. البته امروز طبیبان براین باورند که مشکل غده‌ی پروستات مشکل بزرگی نیست و به‌راحتی می‌توان رفعش کرد. به هر حال.

اما آن‌چه تا کنون از چشم جامعه‌ی علمی نهان مانده، فواید سیاسی، زیارتی و عرفانی پروستات است. فرض کنید گروه داعش در عراق و سوریه هار شده و هر طرف که رو می‌کند، پاچه‌ی خلق خدا را می‌گیرد. به شما که امیر مؤمنان اید و چراغ امید دل‌مردگان، خبر می‌دهند که آقا کاری بکنید، وگرنه این درنده‌خویان همه را می‌خورند. هرچه فکر می‌کنید که چه‌کار کنید، به نتیجه‌ای نمی‌رسید. با امریکا نیز چنان دشمن اید که کدو با مربع بودن. نمی‌شود با دشمنی این چنین نامرد، دست همکاری داد. یک دفعه احساس می‌کنید که پروستات‌تان سیخ می‌زند. سیگنال می‌دهد. فردای آن روز شما به شفاخانه می‌روید و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرید و خبر جراحی شدن پروستات‌تان تمام جهان را پر می‌کند. ناگهان یادتان می‌آید که به فداییان اسلام دستور داده‌اید که با امریکای جهان‌خوار همکاری کند. می‌گویید: «به جهنم که دستور داده‌ام. فعلا که مهم درمان پروستاتمه!» در نتیجه فداییان اسلام اختلافات جزئی خود با استکبار جهانی را کنار می‌گذارند و در کنار آن عزیزان، شروع می‌کنند به قلع و قمع داعش. صلواتی ختم بفرمایید.

از آن‌سو، یکی از عاشقان در افغانستان خبر می‌شود که امیر مؤمنان پروستاتی شده. شب می‌خوابد و خواب می‌بیند که خیلی وقت شده به زیارت یکی از چاه‌های معروف تهران نرفته و یک نفر هزار و چند صد سال است که در عمق چاه منتظر او نشسته. فورا تکت می‌گیرد (تکت هم نمی‌گیرد؛ چون نیاز ندارد) و عازم تهران می‌شود. ولی نامردها نمی‌گذارندش که پیشانی محبوب خود را ماچ کند. تف بر حسودان. فرد:

سحر آمدم به کویت، سرطن گرفته بودی

چه کیافه‌ی عجیبی، تو به من گرفته بودی

فواید عرفانی غده‌ی پروستات فعلا در این مجال تنگ نمی‌گنجد. بگنجد هم نمی‌گویم. شما را چه شده؟ بروید جست‌و‌جو کنید و چیزی در این مورد یاد بگیرید.