یک کارمند دفتر یوناما در قندهار ترور شد

اطلاعات روز: دفتر نمایندگی سازمان ملل برای افغانستان (یوناما) خبر داده است که یک کارمند زن افغان این سازمان، صبح روز دو شنبه (20 میزان)، در ولایت قندهار کشته شده است.

این سازمان گفته است که این کارمند از سوی افراد ناشناس با شلیک گلوگله کشته شده است.

یوناما از کشته شدن این کارمند زن اظهار تأسف کرده است.

صمیم خپلواک، سخن‌گوی والی قندهار نیز این حادثه را تایید و گفته است که این خانم در دفتر یوناما در این ولایت کار می‌کرد.

گفته می‌شود که این خانم تورپیکی نام دارد و از دوازده سال بدین‌سو در بخش کمک‌های بشر دوستانه‌ی سازمان ملل در ولایت قندهار کار می‌کرد.

مقام‌های محلی این ولایت گفته‌اند افردا مسلح ناشناس سوار بر موتر سایکل بر این خانم شلیک کرده که از اثر زخمی شدن، در مسیر شفاخانه جان باخته است. تاکنون انگیزه‌ی قتل این زن روشن نیست و عاملان این رویداد موفق به فرار شد‌ه‌اند.

تاهنوز هیچ فرد و یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

این در حالی‌ست که در اين اواخر سازمان ملل متحد، به دلیل تهدید‌های احتمالی، دفاتر ولایتی‌اش از جمله در ولایت شمالی فاریاب، را مسدود کرده بود.

به تازگی سفارت آمريکا اعلام کرد که معلوماتى را به دست آورده‎اند که دفاتر ملل متحد (يوناما) در کابل، با تهديد امنيتى مواجه است.

در اعلاميه‌ى که در وب‌سايت سفارت آمريکا به نشر رسیده، آمده است که طى دو روز آينده، شايد دفتر مرکزى ملل متحد و يا دفاتر ديگر شان در کابل، مورد حملات انتحارى قرار بگيرند.

دیدگاه‌های شما
  1. بزرکترین خیانت غنی اینست یک شخص مفسد شناخته شده را نمایند خاص مولوی فضل الراحمن پنجابی است .دست کثیف و نجس وی را بابسیار بیشرمی این غلام حقیقی فاروق وردک وزیر معارف کرزی خاین و هم راز خصوصی کرزی در وزارت معارف در مقابل تلویزون بوسید اما وقت نیافت پای های کثیف این پنجابی را می بوسید چون اجینت است بر علاوه صد ها مکاتب خیالی جور کرد پول معاش بنام معلم حواله میشد پول در جیب طالبان میرفت نه مکتب بود نه شاگرد و نه معلم حال از بدی روزگار و قلت اشخاص صادق به فکر غنی سرتنبه یک دزد جاسوس پنجابی ها را هیات بررسی قندوز تعین کرده مردم خوب میداند این پلید روز مره راپور قندوز را به استخبارات پاکستان میدهد امید داریم در مورد نمایندگان ملت در موردانتخاب وردک غلام مولوی فضل الرحمن اقدام قاطع کنند باید این وردک در قدم اول غنی را متهم با گرفتن هفتاد ملیون دالر رشوت از پاکستان متهم کرده بود روشن سازد دروغ گفته و یا حقیقت داشته ملت خواهان روشن شدن حقایق است . ثابت شود خاین گیست یکی ازین دو حتمی خاین است غنی و یا وردک بعدأ مردم تصمیم خود را خواهد گرفت. حاجی صبور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *