افغان بیسیم پیشگام عرضه خدمات ارتباطات صوتی باکیفیت بالا (HD Voice)

مصاحبه‌ی اختصاصی با محترم امین رامین رئیس شرکت مخابراتی افغان بیسیم در رابطه به راه‌اندازی مدرن‌ترین تکنالوژی خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا (HD Voice)

شرکت مخابراتی افغان بیسیم به عنوان اولین شرکت مخابراتی در افغانستان همواره به پیشتاز بودن خود در زمینه‌ی خدمات موبایل و تکنالوژی باند پهن (وسیع) ادامه می‌دهد و حالا در فراهم نمودن خدمات “تلفن هوشمند” هم در سراسر کشور پیشتاز گردیده است. شرکت مخابراتی افغان بیسیم به سلسله‌ی تلاش‌های پایان ناپذیر خود جهت ارائه خدمات و تکنالوژی‌های نوین به مشتریان خویش، این بار با معرفی نمودن جدیدترین تکنالوژی خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا (HD Voice)  که در نوع خود در سراسر کشور برای بار نخست می‌باشند، اقدام ورزیده است. در این رابطه جهت معلومات بیشتر، گفتگویی با رئیس شرکت مخابراتی افغان بیسیم انجام داده‌ایم.

سوال: آقای رامین، قسمی‌که دیده می‌شود شرکت مخابراتی افغان بیسیم به سلسله‌ی وارد نمودن تکنالوژی‌های نوین؛ دست به ابتکار تازه‌‎ای زده است که عبارت از عرضه‌ی خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا (HD Voice) است. لطف نموده دراین مورد برای ما معلومات بیشتر دهید؟

پاسخ: خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا (HD Voice) عبارت از خدماتی‌است که در تلفون‌ همراه یا موبایل با کیفیت بالا، شفافیت صدا، وضاحت تُن آواز و تماس‌های صوتی کاملاً طبیعی را برای مشتریان فراهم می‌سازند. با استفاده از این تکنالوژی باند پهن مشتریان می‌توانند در تلفن‌های هوشمند خویش سروصداهای اضافی را از بین برده، شفافیت صدا را تجربه و سروصدا های پس منظر را کاهش بدهند.

سوال: تفاوت میان تکنالوژی ارتباطات صوتی با کیفیت بالا (HD Voice) و تکنالوژی که قبلا از آن استفاده می‌شد در چیست؟

پاسخ: به سادگی می‌توان گفت، که تفاوت میان این تکنالوژی نوین و تکنالوژی سابقه برابر است با تفاوت میان تلویزیون سیاه وسفید و تلویزیون‌های رنگه. این تکنالوژی خیلی سریع، به شکل واقعی، صاف و کاملاً طبیعی صدا را انتقال می‌دهد.

سوال: استفاده از این تکنالوژی خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا (HD Voice) که شما مبتکر آن هستید، چه سهولت‌های را نوید می‌دهد؟

پاسخ: خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا (HD Voice) سهولت‌های فراوان دارد، مثلاً:

– خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا (HD Voice) برای تماس‌گیرنده و دریافت کننده‌ی تماس، امکان صحبت کردن به شکل آرام و طبیعی را نه تنها در شنیدن بلکه در فهمیدن تُن صدای مکالمه نیز به میان می‌آورد و در جریان تماس، یک ارتباط پر از هیجان را ایجاد می‌نماید.

– صدای طبیعی به معنی شناخت فوری جانب مقابل تماس‌گیرنده است.

– با استفاده از این تکنالوژی صداهای متعدد دیگر در پس‌منظر و سروصداهای اضافی و یا تداخل در تماس‌های تان نخواهید داشت.

– با کار برد این خدمات، شما شاهد قطع مکالمه و صدا در تماس‌های (HD) تان نخواهید بود.

– خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا (HD Voice) واقعاً با ارزش است، هنگامی‌که این تکنالوژی در تماس‌های کنفرانسی استفاده گردد؛ صدای افراد را برای گروه‌کاری فوق‌العاده برجسته‌تر و آسان‌تر می‌سازد تا فهمیده شود که چه کسی صحبت می‌کند و این در صورتی‌است که چندین نفر در یک تماس کنفرانسی و یا جلسه‌ای اشتراک کرده می‌تواند.

سوال: چطور یک شخص می‌تواند از خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا (HD Voice) استفاده نماید؟

پاسخ: هر دو طرف یعنی تماس‌گیرنده و دریافت کنندهء تماس، باید مشتریان افغان بیسیم باشند زیرا تا اکنون هیچ یکی دیگر از شرکت‌های مخابراتی در افغانستان این خدمات را فراهم نکرده. جهت استفاده از این خدمات هر دو طرف تماس، یعنی تماس‌گیرنده و دریافت کننده باید سیت‌های قابل استفاده خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا (HD Voice) را داشته باشند. یعنی در موبایل‌های‌شان این خدمات قابل استفاده باشد.

امروز بیشتر از 370 نوع تلیفون‌های هوشمند وجود دارد که در آن می‌توان خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا (HD Voice) را استفاده کرد. اساساً اگر سیت تلفن هوشمند تان در 2 سال‌اخیر ساخته شده باشد، قابلیت استفاده از این خدمات در آن وجود دارد.

سوال: آقای رامین، چه‌طور بدانیم که ما در خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا (HD Voice) هستیم؟

پاسخ: در تشخیص تماس (HD Voice) مجالی برای اشتباه نیست. خدمات ارتباطات صوتی با کیفیت بالا (HD Voice) خدماتی است که کاملاً با صدای شفاف و بدون صداهای پس‌منظر می‌باشند. هنگامی‌که شما تماس(HD Voice) برقرار می‌کنید، فوراً آ‌ن‌را تشخیص می‌دهید. چیزی شبیه تفاوت میان صدای رادیوی سابقه و صدای (سی دی) جدید است.

سوال: با در نظرداشت ویژگی‌های که این تکنالوژی دارد کدام وجه امتیازی را به شرکت مخابراتی افغان بیسیم بخشیده است؟

پاسخ: پوشش خدمات انترنت 2 جی و 3 جی افغان بیسیم {طوری‌که از طرف “Open Signal” (www.OpenSignal.com) شرکت بین‌المللی تعیین کننده نرخ‌ها تایید گردیده} و فعلاً از طریق استفاده خدمات (HD Voice) با کیفیت عالی صدای یک‌جا شده، افغان بیسیم را یک شرکت پیش‌تاز و والاتر در عرصه ارائه خدمات مخابراتی ساخته است. خدماتی که تا حال هیچ یک از شرکت‌های مخابراتی افغانی دست نیافته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *