اقدام‌ تازه‌ی دادستانی برای بازداشت متهمان فراری قضیه‌ی کابل بانک

اطلاعات روز: دادستانی کل کشور اعلام کرد که برای بازداشت متهمان فراری قضیه‌ی کابل بانک، اقدام‌های تازه‌ای را روی دست گرفته است. بصیر عزیزی، سخن‌گوی این اداره به رادیو آزادی گفت، در صورتی که ضمانت کنندگان متهمان فراری قضیه‌ی کابل بانک، متهمان را در کشور حاضر نتوانند، با آنان برخورد قانونی می‌شود.

از سوی دیگر، عزیزی گفت که با ارسال‌ مکتوبی از پولیس انترپول خواسته شده که متهمان فراری قضیه‌ی کابل بانک را بازداشت کند. در حال حاضر از جمع 21 متهم قضیه‌ی کابل بانک، 14 تن آنان فراری اند. جنرال ظاهر ظاهر، فرمانده‌ پولیس کابل دو روز پیش گفت که بازداشت سایر متهمان قضیه‌ی کابل بانک از توان و صلاحیت پولیس خارج است.

او افزود که پولیس تا کنون هفت تن از متهمان قضیه‌ی کابل بانک را بازداشت کرده؛ اما سایر متهمان با ضمانت‌های مختلف موفق به فرار شده‌اند. دو نفر از متهمان قضیه‌ی کابل بانک شهروندان هندی اند. این افراد با ضمانت سفارت این کشور در کابل آزاد شده‌اند؛ آنان در حال حاضر فراری اند.

یکی دیگر از متهمان قضیه‌ی کابل بانک، عبدالقدیر فطرت، رییس پیشین بانک مرکزی است. او نیز اکنون در امریکا به‌سر می‌برد. اشرف غنی 20 روز پیش به نهادهای عدلی و قضایی یک و نیم ماه مهلت داد تا قضیه‌ی کابل بانک را حل کنند؛ اما هنوز 14 متهم آن بازداشت نشده است. مردم خواستار اقدام فوری ارگان‌های مسئول برای بازداشت متهمان است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *