بانک جهانی بودجه ساخت سرک بغلان – بامیان را تا شش هفته آینده می پردازد

 

اطلاعات روز: بانک جهانی برای ساخت سرک بغلان – بامیان مبلغ 250 میلیون دالر را تا شش هفته آینده آماده خواهد کرد.

آنیتی دیکسون معاون بانک جهانی در دیدار با عبدالله عبدالله رییس اجراییه گفته است که تا شش هفته آینده مبلغ 250 میلیون دالر برای ساخت سرک بغلان – بامیان از سوی بانک جهانی آماده خواهد بود و تمام مراحل مالی و اداری این مبلغ به اتمام خواهد رسید.

معاون بانک جهانی در دیدار با رییس اجراییه به حکومت افغانستان اطمنان داد که بانک جهانی برای خلق فرصت های شغلی و اعمار پروژه های زیربنایی دولت افغانستان را کمک خواهد کرد.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه با استقبال گرم از نهایی شدن بودجه و حمایت از پروژه ساخت و اعمار سرک بغلان_بامیان از سوی مدیران ارشد بانک جهانی، این کار را برای مردم افغانستان مهم خوانده و از تلاش های مدیران ارشد بانک جهانی قدر دانی نمود.

رئیس اجراییه کشور گفت: ساخت و اعمار سرک بغلان_بامیان از برنامه های اساسی و بنیادی است که برعلاوه اینکه از روند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی برای مردم، کمک می کند، اعمار این سرک مهم ترین تاثیر را روی بهبود وضعیت امنیتی دارد. ما امیدواریم که در شش هفته آینده تمام کارهای اولیه این پروژه توسط بانک جهانی نهایی شود تا بتوانیم آن را عملأ به اجرا بگذاریم.

در این دیدار رییس اجراییه با معاون بانک جهانی همچنان در باره وضعیت مالی دولت افغانستان، برنامه های توسعوی و زیر بنایی، بویژه پالیسی ها و برنامه های بانک جهانی برای حمایت از افغانستان، بحث و گفتگو نمود.