برشنا: مشکلات بی‌برقی تا یک‌ماه دیگر حل نمی‌شود

اطلاعات روز: به دنبال انتقاد‌های شهروندان کابل از بی‌برقی، مسئولان شرکت برشنا اعلام کردند که حد‌اقل سه پایه‌ی برق در برف‌کوچ‌های اخیر در سالنگ شکسته‌اند و حل مشکلات برق در کابل، یک‌ماه زمان خواهد برد. آنان ابراز امیدوری کرده‌اند که پایه‌های برق به‌زودی ترمیم و برق شهر کابل منظم شود.

نسیم گنجی، رییس شرکت برق برشنا دیروز به بخدی گفت که اکنون برق شهر کابل از بند برق سروبی تأمین می‌شود. او افزود، در بیست‌و‌چهار ساعت در تمام نقاط شهر کابل، بیست درصد برق سروبی برای دو ساعت به طور نوبتی توزیع می‌شود تا مشکلات اولیه‌ی خانواده‌ها رفع شوند.

اما شماری از شهروندان کابل تأکید دارند، اکنون در این شهر در هر 24 ساعت کمتر از دو ساعت برق دارند و آن هم منظم نیست. در ظرف کمتر از دو ساعت، برق آن‌ها دو-سه بار پرچوی دارد و این مسئله شهروندان را از نگاه اقتصادی و پیش‌برد زندگی با مشکل مواجه کرده است. دفاتر و خانواده‌ها برای رفع مشکلات‌شان روزانه ده‌ها لیتر تیل را در جنراتورها مصرف می‌کنند که بسیار پرهزینه‌ است.

رحمت‌الله، یکی از باشندگان کابل گفت، مسئولان شرکت برشنا اظهار داشته‌اند، ترمیم پایه‌های برق در سالنگ یک‌ماه وقت می‌برد و مشکل برق تا این مدت حل نخواهد شد. او افزود که اگر حکومت و شرکت برشنا واقعاً برای حل مشکلات اقدام جدی کنند، ترمیم سه پایه‌ی برق کمتر از یک‌ماه زمان می‌برد.

با این‌حال، رییس شرکت برق برشنا گفت، در حال حاضر سیستم انتقال برق وارداتی به شکل کل قطع است و ما تلاش داریم تا در دو مرحله‌ی موقت و دایمی مشکلات بی‌برقی شهر کابل را حل کنیم. او افزود، تیم‌های تخنیکی به محل اعزام شده و تا هفته‌ی آینده 60 درصد برق وارداتی به طور موقت وارد کابل می‌شود.