بر اثر دو حادثه‌ی ترافیکی، شش تن کشته و بیش از پنجاه تن دیگر زخمی شدند

اطلاعات روز: بر اثر دو حادثه‌ی ترافیکی در دو شاهراه کشور شش تن کشته و 53 تن دیگر زخمی شده‌اند. مقام‌های امنیتی ولایت بغلان در شمال کشور دیروز گفتند که یک موتر بس نوع ۴۰۴ با یک موتر انترنشنل باربری پولیس در شهر پل‌خمری، مرکز این ولایت برخورد کرد و بر اثر آن، سه تن کشته و ۴۷ تن دیگر زخمی شدند.

جاوید بشارت، رییس دفتر رسانه‌های فرماندهی پولیس بغلان گفت، موتر نوع ۴۰۴ بس حامل سرنشینان ولایت قندوز، به طرف کابل در حرکت بوده است. از سویی هم، او افزود که در موتر نوع انترنشنل، تجهیزات نظامی نیروهای پولیس بار بوده و قصد انتقال این تجهیزات را به ولایت قندوز در شمال کشور داشته است.

بشارت گفت که در اين رويداد ۲ مرد و یک زن جان باخته و۴۷ تن دیگر، به‌شمول ۲۲ طفل و ۷ زن زخمی شده‌اند. او افزود، زخمی‌های این رویداد به شفاخانه انتقال داده شده؛ اما در مورد وضعیت صحی آنان اطلاعاتی در دست نیست. بشارت وقوع این حادثه را بی‌احتياطی هردو راننده خواند و افزود، یک راننده‌ی موتر پولیس هم در جمع قربانیان است.

بر اساس گزارش‌ها، در یک حادثه‌ی ترافیکی دیگر در شاهراه کابل-جلال‌آباد، سه تن کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند. گفته شده که یک موتر کرولا در منطقه‌ی مومن خان و شیرنی مربوط ولسوالی سروبی واژگون شده است. رویدادهای ترافیکی در جریان‌ سال‌های گذشته پس از حملات انتحاری و انفجاری، بیش‌ترین تلفات را در کشور برجا گذشته‌اند.

بی‌احتیاطی رانندگان، سرعت زیاد موترها، نبود علایم ترافیکی، بی‌توجهی دولت در این زمینه و خرابی جاده‌ها بر اثر حملات انفجاری و انتحاری طالبان تروریست،‌ از عوامل اصلی حادثه‌‌های ترافیکی در شا‌هراه‌های کشور خوانده شده‌اند. پیش‌تر وزارت فواید عامه اعلام کرد، طالبان در چند سال اخیر ۱۳۱ پل را در شاهراه کابل-قندهار تخریب کرده‌اند.