بیش از 4 هزار و 100 زندانی از بازداشتگاه بگرام آزاد شده‌اند

اطلاعات روز: کمیته‌ی بررسی دوسیه‌های زندانیان بازداشتگاه بگرام می‌گوید، تا هنوز 4 هزار و 159 زندانی به حکم محاکم و در نتیجه‌ی ارزیابی کمیته‌ی رسیدگی به پرونده‌های این بازداشتگاه‌ رها شده‌اند. این موضوع را جنرال فاروق، مسئول بازداشتگاه بگرام در دیدار با رییس جمهور مطرح کرده است.
دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری شب گذشته با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که جنرال فاروق در دیدار با کرزی گفته است، از تاریخ ۲۰ حوت ۱۳۹۰ تا ۲۵ حمل ۱۳۹۳، جمعاً ۵۰۲۱ نفر از اتباع کشور که توسط نیروهای خارجی توقیف شده بودند، از سوی امریکا به افغانستان تسلیم داده شده‌اند.
او افزوده که از جمله‌ی ۵۰۲۱ نفر تا حال به تعداد ۴۱۵۹ نفر از بازداشتگاه بگرام براساس حکم محاکم و در نتیجه‌ی ارزیابی کمیته‌ی رسیدگی به دوسیه‌های بازداشتگام بگرام رها شده‌اند. جنرال فاروق می‌‌گوید، ۳۳۶ زندانی تا هنوز در بازداشتگاه بگرام به‌سر می‌برند و امریکا دوسیه‌های آنان را به دولت تحویل نداده است.
او هم‌چنان از عدم هم‌کاری لازم از جانب امریکا مطابق با توافق‌های دوجانبه و فیصله‌های حکومت ابراز نارضایتی کرده است. در اخیر رییس جمهور به مشاور امنیت ملی دستور داده است که از رهبری نیروهای امریکایی بخواهد تا اقدام‌های لازم را برای سپردن پرونده‌های این تعداد زندانی به دادستانی کل کشور انجام دهند

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *