حامد کرزی: افغانستان نباید میدان رقابت‌ کشورهای خارجی شود

اطلاعات روز: حامد کرزی، رییس جمهوری کشور روزگذشته (چهارشنبه، 26 سنبله) در دیدار با دانیل فلدمن  نماینده‌ی ویژه‌ی ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان و سفیر آن کشور در کابل تأکید کرد، افغانستان نباید میدان رقابت کشورهای خارجی شود. او می‌گوید، امریکا در رابطه به اوضاع افغانستان، فضای تفاهم با سایر کشورها را جستجو کند.

از سویی هم‌ او در این دیدار از امریکا خواسته، در قسمت به موفقیت رسانیدن روند انتخابات، صادقانه تلاش‌ کند. دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی به نقل از حدمد کرزی اعلام کرد: «به دلیل این‌که امریکا از آغاز در روند انتخابات به‌گونه‌ی فعال دخیل بوده، ایجاب می‌کند، تا این کشور در به موفقیت رسانیدن این روند، مجدانه عمل کند».

براساس خبرنامه،‌ در این دیدار دیپلومات‌های امریکایی به رییس جمهور کرزی در خصوص چگونگی پیشرفت‌های اخیر روند انتخابات گزارش دادند. پس از آن، کرزی گفت، پروسه انتخابات افغانستان بیش از حد قابل تحمل، به درازا کشیده شده و در حال حاضر مردم این کشور با نگرانی شدید این روند را دنبال می‌کنند. به گفته‌ی او، مردم خواهان به نتیجه رسیدن روند انتخابات و روی کار آمدن حکومت جدید است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *