حمله موشکی طالبان بر شهر غزنی

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت غزنی تأیید کرده‌اند که طالبان چهار موشک را بر مرکز شهر غزنی شلیک کرده‌اند. محمدعلی احمدی، معاون والی غزنی گفت که این موشک‌ها در نزدیکی اداره‌های دولتی این ولایت شلیک فرود آمده‌اند. به گفته‌ی او، یکی از موشک‌ها در نزدیکی موزیم این ولایت و دیگری در مقابل اداره‌ی امور زنان ولایت غزنی اصابت کرده است.

به گفته‌ی آقای احمدی، شلیک این موشک‌ها، تلفاتی در پی نداشته است. اما گروه طالبان مسئولیت این حمله‌ی موشکی را بر دوش گرفته و ادعا کرده که این موشک‌ها تلفات زیادی بر جای گذاشته‌اند.

گروه طالبان گفته که این حملات بخشی از عملیات بهاری آن‌ها زیر نام «عزم» است که دیروز (جمعه، ۴ ثور) آغاز شده است. هم‌چنان این گروه ادعا کرده که دیروز در شماری از ولایت‌ها به دفاتر دولتی حمله کرده‌اند.

با آغاز بهار و گرم‌شدن هوا، حمله‌های طالبان بر مناطق گوناگون افغانستان افزایش می‌یابند. ناامنی‌ها در یک‌ماه گذشته افزایش چشم‌گیری داشته و مقام‌های امنیتی از آمادگی‌شان برای مقابله با شورشیان خبر داده‌اند.

این در حالی‌ست که مقام‌های ولایت غزنی روز پنج‌شنبه‌ از آغاز عملیاتی زیر نام خیبر برای مقابله با جنگ‌جویان طالب در مربوطات ولسوالی‌های گیلان و مقر این ولایت خبر دادند. به گفته‌ی مقام‌های غزنی، این عملیات روز چهارشنبه آغاز شده و تا کنون بیش از 16 تن از جنگ‌جویان طالب از سوی نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

از دو‌ماه بدین‌سو ناامنی‌ها در غزنی گسترش یافته‌اند. در طول دو ماه گذشته چندین مورد آدم‌ربایی در مسیر ولسوالی‌های این ولایت به وقوع پیوسته‌اند.

مقام‌های این ولایت می‌گویند، سعی می‌کنند در عملیاتی که تازه به راه انداخته‌اند، مناطقی را که طالبان در آن نفوذ دارند، از کنترول این گروه خارج کنند.