دادگاهی در غور یک پسر و دختر را در حضور رییس و اعضای شورای ولایتی دُره زدند

اطلاعات روز: خبرها از ولایت غور حاکی است که دادگاه شهری این ولایت یک پسر و دختر جوان را به اتهام زنا در حضور رییس و اعضای شورای ولایتی این ولایت، هریک را صد دره زده‌اند.

گفته می‌شود که این پسر و دختر مجرد در حضور بیش از صد تن که در میان آن‌ها پولیس و مقام‌های حکومتی ولایت غور نیز حضور داشتند، دره زده شده‌اند.

عطا محمد فاروقی، رییس دادگاه شهری ولایت غور گفته که این افراد، مطابق ماده‌ی یک صدو سی قانون اساسی و ماده‌ی یک قانون جزاء به اساس اعترافات خود شان، مجازات گردیده‌اند.

آقای فاروقی افزوده  که این دو تن، بیست روز قبل به جرم روابط نامشروع در شهر فیروزکوه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند و هر کدام آن‌ها از سوی این دادگاه مجازات به صد صد دره شده اند.

به گفته‌ی فاروقی، این افراد در مقابل چشمان ده‌ها تن از مقام‌های محلی و علمای دین در صحن حویلی دادگاه شهری دره زده شده اند.

او افزوده که این دو تن بعد از دریافت مجازات در حال حاضر آزاد گردیده اند.

در همین حال آگاهان حقوقی می‌گویند هرچند که احکام شریعت و قوانین افغانستان هر دو به عنوان مراجع اصلی ذکر شدکرده؛ اما براساس قانون، قانون جزای افغانستان بر احکام شریعت اولویت دارد. یعنی در جاه‌های که دولت، دادگاه و ثبات وجود دارد، باید احکام قانون جزا تطبیق گردد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *