در طلب نماز باشید

امروز یکی از دوستان را دیدم. پرسید که این هفته چه خبر؟ ظالم خبر هفته را می‌پرسد. نمی‌داند که در افغانستان هنوز یک روز از تجاوز یک ملا بر دختر دوازده ساله نگذشته که ملایی دیگر بر دختر نه ساله تجاوز می‌کند. چه می‌دانم. شاید این دوست من از بس زیاد شنیده «ملا تجاوز کرد»، دیگر این چیزها را خبر حساب نمی‌کند. خود دولت که همین‌طور است. یعنی وقتی می‌شنود که ملایی در مسجد بر یک دختر خردسال تجاوز کرده، ابروی خود را بالا می‌اندازد و می‌گوید: «وا، چرا؟ چرا این کار را کرده؟» بعضی از اشخاص‌های مغرض البته فتنه‌گری می‌کنند و می‌گویند، این ملاها به پنجه‌ی قانون سپرده شوند. اما آگاهانی که بر خلص سوانح قانون اشراف بیش‌تری دارند، می‌گویند که قانون اصلا پنجه ندارد. به هرحال.

از خبرهای دیگر:

نابغه‌ی ریاضی‌دان، سرتاجِ صدیقان، اشرف‌المؤمنان، حضرت صدیق افغان بر سر بانتِ تویوتا نماز به‌جا آورد. وی در توضیح این‌که چرا بانتِ موتر را برای اقامه‌ی نماز انتخاب کرده، گفت:

«ببینید، موتر چهار تایر دارد، نماز پیشین هم چهار تا است. چهار با چهار می‌شود هشت و تعداد آسمان‌ها هم هشت است، اگر زمین را هم آسمان حساب کنیم. از طرف دیگر، ما چهاریار داریم که عبارت است از ابوبکر رضی‌الله عنهو، عمر رضی‌الله عن، عثمان رضیعن، علی رضی و چهار اسم دارند که باز چهار نفر با چهار اسم می‌شود هشت. تعداد مهره‌های پشت یک مسلمان هم هشت تا است، همو کلان‌هایش را که حساب کنیم. یعنی چه معنا می‌دهد؟ معنا می‌دهد که ستون فقرات مسلمان هشت است، نماز ستون فقرات دین است، تایر موتر ستون فقرات موتر است و اثبات شد که دین اسلام در هشت موقف بر هشت نفر در هشت روز هشت دفعه چرخ می‌خورد که برحق است. فهمیدید؟»

خبرنگاران پس از شنیدن این توضیحات همه بر بانتِ تویوتا برآمدند و به امامت صدیق افغان چندین رکعت نماز به‌جا آوردند. صاحب تویوتای مذکور به آسوشیتدپرس گفت:

«من دیگر این موتر را از جایش تکان نمی‌دهم و قصد دارم آن را به مسجد تبدیل کنم. منتها اگر به خیر مسجد شد و ملا پیدا کردیم، خواهش من این است که دخترها به این مسجد نیایند».

وی در باره‌ی اسم این مسجد گفت:

«اسمش مشخص است دیگر: مسجد تویوتا ‌هایلندر رضی‌الله عنه».

خبرهای دیگر هم بودند، ولی می‌ترسم مزه‌ی این یکی را از دهن‌تان بیندازند.