رییس جدید دادگاه عالی سوگند خورد

اطلاعات روز: ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای خبر داده است که سید یوسف حلیم، عضو جدید دادگاه عالی، که اخیراً از سوی مجلس رای اعتماد گرفته بود، روز گذشته از سوی رییس جمهور به عنوان رییس دادگاه عالی معرفی و سوگند خورد.

مراسم تحلیف یوسف حلیم با حضور رییس جمهور، رییس اجرایی و معاون دوم رییس جمهور در ارگ برگزار شد.

یوسف حلیم در دهم سرطان از سوی رییس جمهور به حیث عضو شورای عالی دادگاه عالی کشور معرفی و او توانست رای اعتماد مجلس را بدست بیاورد.

در مراسم تحلیف او رییس جمهور غنی گفت که وظیفه‌ی اول رییس جمهور مراقبت از تطبیق قانون اساسی است و او این وظیفه را بدون یک دادگاه عالی با “صلاحیت، با درایت و با هیبت” که از اجرای قانون ناشی می‌شود، تطبیق کرده نمی‌تواند.

رییس جمهور به مسئولان دادگاه عالی اطمینان که او  و حکومت از این دادگاه حمایت و پشتبانی می‌کند.

رییس جدید دادگاه عالی در این مراسم از رییس جمهور خواست تا در زمینه‌ی تحقق حاکمیت قانون و دست‌رسی به عدالت، وی را کمک نماید.

او افزود که در عرصه‌ی تطبیق عدالت از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نکرده و وعده می‌دهم که در برابر فساد قضایی و اداری صادقانه مبارزه نمایم.

یوسف حلیم لیسانس خود را در رشته حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه کابل و ماستری خویش را از دانشگاه آزاد اسلامی گرفته است.

او پیش از این به مدت ۸ سال به عنوان رییس عمومی نهاد امور قانون‌گذاری و تحقیقات علمی حقوقی وزارت عدلیه کار کرده و علاوه بر آن از ۱۳۸۹ الی ۱۳۹۰ معاون اداری وزارت عدلیه بوده و از سال ۱۳۹۰ به این سو به عنوان معاون مسلکی/ فنی وزارت عدلیه فعالیت داشته است.

پیش از یوسف حلیم، عبدالسلام عظیمی، رییس دادگاه عالی بود؛ که در آغازین روزهای کار حکومت وحدت ملی از این پست استعفا داد. پس از استعفای او، عبدالرشید راشد، عضو دیگر دادگاه عالی، به عنوان سرپرست این قوه معرفی شد.

دادگاه عالی در مدت بیش از 9 ماه عمر حکومت وحدت ملی از سوی سرپرست اداره می‌شد.

در همین حال وزارت دفاع نیز تاکنون از سوی سرپرست اداره می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *