سیاف: طالبان مزدور است و مستحق جهنم

 

اطلاعات روز: عبدالرب رسول سیاف، نماینده‌ی کابل در مجلس نمایندگان در سخنرانی به مناسبت هفته‌ی شهید در سال‌روز ترور احمدشاه مسعود، از عمل‌کرد طالبان به‌شدت انتقاد کرد. آقای سیاف با جهنمی‌خطاب کردن طالبان آنان را مزدور و غلام خطاب کرد. سیاف گفت: «صلح با افراد آزاد صورت می‌گیرد، نه با مزدوران. در تاريخ شما شنيده ايد که با مزدور مصالحه شده باشد، آيا نمى‌فهميد که چرا اين‌ها روبه‌رو گپ نمى‌زنند؛ چرا که چشم ندارند و روى ندارند که گپ بزنند؟»

سیاف با تأکيد براين که که طالبان افغان نيستند، گفت: «از براى خدا، يک زن نا‌محرم را از موتر پايين کردند، اين اسلام است؟ اين مروت است؟ اين مردانگى است؟ اين افغانيت است؟ در کدام کتاب آمده؟ در کدام دستور از اين مُلک آمده که يک زن را از موتر پايين کن و ببر به عنوان  اين که من خادم راه خدا هستم، خداوند اين‌طور خادم را بشرماند». سياف افزود که اين‌ها خادم نيستند، بلکه ‌هادم (ويران کننده و شکننده)‌ی دين هستند و اسلام را بدنام کردند. آقای سیاف به حدیثی از پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت که «حضرت محمد از آمدن گروهی که با شلاق مردم را لت و کوب می‌کنند، خبر داده بود که همیشه مورد غضب خدا هستند؛ این گروه همین طالبان بوده است».

عبدالرب رسول سیاف یکی از چهره‌های جهادی است که در گذشته نیز با طالبان میانه‌ی خوبی نداشته و درسال‌های اخیر از عمل‌کرد طالبان بارها انتقاد کرده است. رسول سیاف در سال‌گرد ترور برهان الدین ربانی نیز، مصالحه با طالبان و مدارا به آنان را به نقد کشاند و از سیاست‌های ضعیف و مدارای حکومت نسبت به انتحاری‌ها انتقاد کرد. آقای سیاف با بیان این جمله که چهارنفر از انتحاری‌های دست‌گیر شده را اعدام کرده و درگوشه‌های شهر کابل آویزان کنید، سیاست‌های حکومت افغانستان را نقد کرد و آزادی تروریستان را به نفع و مصلحت کشور ندانست. سیاف بار دیگر با بیان این که «ترحم بر پلنگ تيز دندان/ ستم‌کارى بود با گوسفندان»، از مسوولان حکومت و ادارات عدلى وقضايى خواست که با جنايت‌کاران، از ترحم کار نگيرند و آنان را به سخت‌ترين مجازات محکوم کنند. وی از عمل‌کرد ضعیف و سست حکومت در برابر طالبان انتقاد کرد و رحم بر آنان را ستم‌کاری در حق ملت افغانستان عنوان کرد.

سیاف با انتقاد تند از طالبان آنان را ویران کننده‌ی دین خواند و گفت طالبان تلاش می‌کند که اسلام را بدنام کند. طالبان مزدورانی‌اند که مستحق جهنم‌اند. سیاف گفت، طالبان فکر می‌کنند که با کشتن مردم به جنت می‌روند، درحالی که آنان به جهنم می‌روند و آن‌ها مستحق جهنم‌اند. سیاف اضافه کرد که رسول اکرم مى‌فرمايد، دوزخ هفت دروازه دارد؛ يکى از اين هفت دروازه مخصوص کسانى است که  به روى امت من شمشير مى‌کشد؛ آيا ما مسلمان نيستيم، آيا ما امت پيامبر نيستيم؟ اين‌ها‌ بدانند که دروازه‌ی هفتم دوزخ در انتطار کسانى است که به روى امت پيامبر شمشير مى‌کشند».

سیاف با اشاره به عمل‌کرد نیروهای امنیتی کشور، آنان را قهرمانان واقعی این وطن خواند و آنان را مستحق جنت عنوان کرد و گفت: «آن خبيثى که نماز جنازه‌ی تو را نمى‌خواند، ‌دشمن دين است، دشمن خاک است، دشمن ناموس است و او مزدور است که معاشش از خارج مى‌آيد».

عبدالرب رسول سیاف ازمعدود چهره‌های پشتونی است که با دیدگاه‌های بنیادگرایانه‌ی دینی هم‌چنان مخالف طالبان و از منتقدان سرسخت این گروه است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *