طرح تازه: در هر اداره‌‌ یک غرفه‌ی پذیرش عرایض ایجاد می‌شود

اطلاعات روز: در دیدار هیأت ادار‌ی مجلس با اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور کشور در ارگ ریاست جمهوری توافق شده، برای حل مشکلات شهروندان در هر اداره‌ی دولتی یک غرفه‌ی پذیرش عرایض ایجاد شود. سید اکرام، منشی این مجلس دیروز در نشست عمومی مجلس نمایندگان گفت که رییس جمهور در نظر دارد این طرح را به‌زودی عملی کند.

او افزود، در دیدار با رییس جمهور توافق شد، برای حل مشکلات اداری مراجعین، در هر اداره غرفه‌‌ی پذیرش عرایض ایجاد شود و نیز صندوق جمع‌آوری شکایت‌ها برای رسیدگی رییس جمهور به مشکلات مردم در اداره‌ها ایجاد شود. با این حال، شهروندان از این طرح استقبال کرده و امیدوارند که حکومت جدید آن را به‌زودی عملی کند.

در حال حاضر مردم برای رسیدگی به مشکلات‌شان در اداره‌های مختلف دولتی با مشکلات جدی مواجه اند. مأموران دولتی از بالا به پایین در رسیدگی به مشکلات مردم جدی نیستند و شهروندان برای یک مشکل اندک یا امضای یک مأمور، باید چند روز را در پشت دروازه‌های ادارات دولتی سپری کنند.

با این حال، منشی مجلس نمایندگان گفت که در دیدار با رییس جمهور احمدزی، روی هماهنگی قوه‌های سه‌گانه‌ی کشور نیز بحث شد. او افزود، هدف از این دیدار این بود که چه قسم رییس جمهور میان سه قوه‌ی تشکیل دهنده‌ی دولت، همکاری و هماهنگی لازم را ایجاد کند. اکرام گفت که احمدزی بر همکاری میان هر سه قوه و حل مشکلات موجود‌ تأکید کرد.

او در بخش دیگر سخنانش گفت که رییس جمهور وعده‌ی توشیح مصوبات شورای ملی کشور را نیز داده است. نایب اول مجلس نمایندگان با تأکید افزود، برخی از مصوبات شورای ملی از سوی حکومت قبلی توشیح نشده بودند؛ اما اشرف غنی وعده داد، این مصوبات را به‌زودی (در هفته‌ی آینده) توشیح و عملی می‌کند.

از سویی هم، او گفت، هیأت اداری از رییس جمهور خواست که رییسان محاکم و دادستانی‌ها در ولایت‌ها را به گونه‌ی دورانی و برای مدت زمان معین تعیین کند، تا سطح فساد اداری در کشور کاهش یابد. هیأت اداری مجلس نمایندگان به روز یک‌شنبه هفته‌ی روان با اشرف غنی در ارگ دیدار کرد‌.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری دو روز پیش با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که در این دیدار، عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه، صدیق احمد عثمانی، معاول اول، داکتر صالح محمد سلجوقی معاون دوم، سید اکرام منشی و عرفان الله عرفان نائب منشی ولسی جرگه حضور داشتند.در این دیدار عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان، صدیق احمد عثمانی، معاول اول، داکتر صالح محمد سلجوقی، معاون دوم، سید اکرام، منشی و عرفان‌الله عرفان، نایب این مجلس حضور داشتند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *