عبدالله در دیدار با دابنز: توافق‌نامه‌ی تشکیل حکومت وحدت ملی امضا شود

اطلاعات روز: جیمز دابنز، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان و پاکستان در سفرش به کابل، با عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به‌طور جداگانه دیدار کرده است. عبدالله در دیدار با دابنز گفته است که متن توافق‌نامه‌ی تشکیل حکومت وحدت ملی باید هرچه زودتر بین نامزدان امضا شود.

پس از افزایش جنجال‌های انتخاباتی، دو نامزد با میانجی‌گری جان کری، وزیر خارجه‌ی امریکا روی تفتیش تمام آرا و ایجاد حکومت وحدت ملی توافق کردند. براساس این توافق، پس از تفتیش آرا هر‌دو نامزد نتایج انتخابات را می‌پذیرند. نامزد برنده باید حکومت وحدت ملی را تشکیل دهد و نامزد بازنده را به عنوان رییس شواری اجرایی مقرر کند.

تا هنوز سندی که در آن چگونگی تشکیل این حکومت درج شده باشد، میان دو‌طرف امضا نشده است. فاضل سانچارکی، از سخن‌گویان تیم اصلاحات و هم‌گرایی به رادیو آزادی گفته است، عبدالله در دیدار با جیمز دابنز، بر امضای این سند تأکید کرده است. عبدالله در این دیدار آمادگی کامل خود را برای امضای این سند اعلام کرده است.

او می‌گوید، کاملا آماده است ‌راجع به جزئیات این مسئله با تیم رقیب صحبت کند. به گفته‌ی عبدالله، هنوز متن توافق‌نامه روی چگونگی تشکیل حکوت وحدت ملی امضا نشده است. او می‌‌گوید: «مهم نیست که کدام تیم برنده‌ی انتخابات می‌شود؛ به هر ترتیب، دو نامزد ناگزیرند، بر اساس یک توافق در یک ساختار سیاسی باهم هم‌کار باشند».

تیم تحول و تداوم نیز می‌گوید که دابنز با اشرف غنی احمدزی دیدار کرده است. فیض‌الله ذکی، سخن‌گوی تیم تحول و تداوم گفته است، در این دیدار روی تفتیش تمام آرا بحث شده است. او در مورد این‌که آیا دابنز و اشرف غنی در این دیدار روی تشکیل حکومت وحدت ملی صحبت کرده یا خیر، می‌گوید، روی این مسئله پس از اعلام نتایج نهایی به‌طور بنیادی بحث می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *