مأموریت نیروهای اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان تا دو سال دیگر تمدید شد

اطلاعات روز: مأموریت نیروهای اروپا در افغانستان برای بلندبردن توانایی‌های مسلکی پولیس افغانستان، تا سال 2016 میلادی تمدید شد. این توافق‌نامه روز پنج‌شنبه (3 ثور) میان نورالحق علومی، وزیر داخله‌ی افغانستان و پیا شتیرنوال، رییس مأموریت پولیس اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان به امضا رسید.

نورالحق علومی، وزیر داخله گفت، اتحادیه‌ی اروپا از سال 2007 بدین‌سو در بخش‌های بلند‌بردن توانایی‌های نیروهای امنیتی و آوردن هماهنگی میان ارگان‌های عدلی و پولیس همکاری کرده‌ است. او افزود، به اساس این توافق‌نامه، اتحادیه‌ی اروپا تا پایان سال 2016 با پولیس افغانستان همکاری می‌کنند.

هم‌چنان نماینده‌ی مأموریت پولیس اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان گفت، هدف اساسی کمک‌های اتحادیه‌ی اروپا این است که پولیس افغانستان در بخش خدمات ملکی، مسلکی عمل کند. او افزود، اتحادیه‌ی اروپا در تلاش است، تا پولیس افغانستان با ارگان‌های عدلی و قضایی این کشور هماهنگی داشته باشد و به اساس آن بتواند امنیت و صلح را در افغانستان تأمین کند.

وزیر داخله در ارتباط به افزایش حملات شورشیان طالب در هفته‌های اخیر گفت، تجهیزات، توانایی‌ها و مهارت‌های نیروهای امنیتی افغانستان بیش‌تر از شورشان طالب است.

در همین‌حال شورشیان طالب از آغاز حملات جدیدشان زیر نام «عزم» خبر داده‌اند. اما مسئولان امنیتی افغانستان نیز اعلام کرده‌اند که شورشیان مسلح تاب مقاومت در برابر نیروهای امنیتی افغانستان را ندارند. هم‌چنان آقای علومی افزود، همه‌ی کسانی‌ که مردم عام و نیروهای امنیتی افغانستان را می‌کشند، از بین خواهند رفت.