مجلس: احتمال دارد رای‌گیری به نامزدوزیران امروز آغاز ‌شود

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس دیروز اعلام کردند، به احتمال زیاد امروز روند رای‌گیر‌ی به نامزدوزیران که برنامه‌های‌ کاری‌شان را ارائه کرده‌اند، آغاز می‌شود. تا هنوز در شش نشست جداگانه، 18 نامزدوزیر و نامزد ریاست امنیت ملی برنامه‌های کاری‌شان را به مجلس ارائه کرده‌اند.

عبدالقادر زازی، رییس کمیسیون امور بین‌المللی مجلس دیروز به رسانه‌ها گفت، اگر حکومت تا ساعت 9 امروز، جواب مکتوب این مجلس را در مورد دو نامزدوزیر جدید (عدلیه و اطلاعات و فرهنگ) ارسال نکند، برای نامزدوزیرانی که تا‌کنون برنامه‌های کاری‌شان را ارائه کرده‌اند، صندوق گذاشته می‌شود.

او افزود، اگر حکومت جواب مکتوب مجلس مبنی بر اسناد نجیب آقا فهیم، نامزد وزارت عدلیه و عبدالباری جهانی، نامزد وزارت اطلاعات و فرهنگ را تا ساعت 9 امروز به ما ارسال کند، به این نامزدوزیران اجازه داده می‌شود، تا برنامه‌های کاری‌شان را به مجلس ارائه کنند. فهیم و جهانی دیروز به جای نامزدوزیران سابق‌ به مجلس معرفی شدند.

در همین حال، اسدالله سعادتی، رییس کمیسیون تفتیش مرکزی مجلس گفته است، به احتمال زیاد، به روز چهارشنبه، 8 جدی روند رای‌گیری به نامزدوزیران آغاز می‌شود. از میان 24 نامزدوزیر پیش‌نهادی، مجلس پیش‌تر هفت تن آنان را به دلیل تابعیت دوگانه از فهرست نامزدوزیران حذف کرد.

نامزدان وزارت‌های داخله،‌ خارجه، عدلیه،‌ کار و امور اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر،‌ اطلاعات و فرهنگ و شهرسازی به دلیل تابعیت دوگانه حذف شده بودند؛ اما از این جمله، نامزدان وزارت‌های خارجه و داخله اسناد ترک تابعیت دومی‌شان را به مجلس ارسال کردند و بعد مورد تأیید قرار گرفتند. این نامزدان دیروز برنامه‌های کاری‌شان را به مجلس ارائه کردند.