محمد خان: جنگ‌جویان که در میدان‌های جنگ اسیر می‌شوند دوباره رها می‌گردد

اطلاعات روز: محمد خان، معاون اول ریاست اجرایی گفته است که بارها گزارش‌هایی به نشر رسیده که جنگ‌جویان دشمن که توسط نیروهای امنیتی در میدان‌های جنگ اسیر می‌شوند، دوباره آزاد می‌شوند.

محمد خان افزود که مواردی هم وجود دارد که یک جنگ‌جوی دشمن چند بار از میدان‌های جنگ اسیر گرفته شده است.

معاون اول ریاست اجرایی این موضوع را روز گذشته در نشست شورای وزیران مطرح کرد و گفت که یک سیاست و پالیسی روشن در خصوص بحث اسیران دشمن از میدان‌های جنگ روی دست گرفته شود.

او افزود که ما باید جدی باشیم و ادامه وضعیت رها سازی دوباره و بدون دلیل جنگ‌جویان دشمن برای ما خطرناک است.

این اظهارات معاون اول ریاست اجرایی در حالی‌ست که در ماه‌های اخیر شورشیان طالب حمله‌های شان را بر مناطق مختلف کشور نسبت به سال‌های گذشته افزایش داده است.

هم‌چنان بحث آزاد کردن اعضای گروه طالبان از زندان‌ها و رها سازی جنگ‌جویان که در میدان‌های جنگ اسیر می‌شوند و دوباره آغاز می‌گردند در حکومت پیشین نیز گزارش‌های به نشر رسید که این مسئله انتقادهای را نیز به همراه داشت.

از سویی هم در نشست دیروزی شورای وزیران محور اصلی بحث در مورد حادثه‌ی اخیر جلریز بود. در این مورد رییس اجرایی و محمد محقق، معاون دوم این ریاست تأکید کردند که در حادثه‌ی جلریز مسئولان غفلت کرده و با نیروهای پولیس محلی همکاری لازم نشده است.

 هم‌چنان در این نشست اوضاع امنیتی کشور مورد بررسی قرار گرفت. مسئولان وزارت دفاع و داخله گزارش‌های خویش را از وضعیت امنیتی هفته‌ی گذشته کشور ارائه کردند.

معاون وزارت دفاع ضمن ارائه گزارش خود از وضعیت امنیتی هفته‌‌ی گذشته گفت که دشمن در نُه ولایت تحرکات تروریستی انجام داد که از این میان در پنج ولسوالی، تحرکات دشمن جدی بود. اما با وجود این در همه‌جا دشمن سرکوب شدند و در نتیجه‌ 280 جنگ‌جوی دشمن نابود و بیش از 180 تن دیگر آنان زخمی گردیده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *