مخالفت نمایندگان ولایت بامیان با تقرری والی جدید این ولایت

اطلاعات روز: نمایندگان مردم بامیان در مجلس نمایندگان در نشست خبری، با تقرری طاهر زهیر به عنوان والی بامیان مخالفت کردند. این نمایندگان ادعا دارند که مردم بامیان از طاهر زهیر خاطره‌ی خوش ندارند.

در روزهای اخیر رییس جمهور غنی 8 نفر را به عنوان والی برای ولایت‌های مختلف تعیین کرد که از این جمع، طاهر زهیر به عنوان والی بامیان تعیین شد.

اما روز گذشته محمد اکبری، یکی از نمایندگان مردم بامیان در نشست خبری، با تقرر طاهر زهیر مخالفت کرد و گفت: «طاهر زهير بنا بر سابقه‌ی کاری که در این ولایت دارد، مردم را دچار مشکلات فراوان خواهد ساخت».

آقای اکبری از رییس جمهور غنی خواست که در مورد تقرر زهیر به عنوان والی بامیان تجدید نظر کند، چون اکثر مردم بامیان با در نظرداشت «اخلاق، برخورد و سابقه‌ی» زهیر با او مخالف هستند.

اکبری در مورد سابقه‌ی زهیر جزئیات نداد.

هم‌چنان عبدالرحمان شهیدانی، نماینده‌ی دیگر مردم بامیان گفت که با آغاز کار زهیر به حیث والی این ولایت که پیش از این امن بود، ناامن خواهد شد.

صفورا ایلخانی یکی دیگر از نمایندگان بامیان در مجلس، از رییس جمهور خواست که در مورد معرفی زهیر به عنوان والی بامیان تجدید نظر کند و کسی را به حیث والی بامیان معرفی کند که به هیچ جناح وابسته نباشد. او در مورد وابستگی زهیر به کدام جناح جزئیات نداد.

طاهر زهیر متولد دره صوف ولایت سمنگان است و ماستری جامعه‌ شناسی دارد، از سال 1380 تا 1383 به حیث فرمانده فرقه‌ پیاده‌ی بامیان کار کرده است. از سال 1393 تا 1394 به حیث مشاور محمد کریم خلیلی، معاون رییس جمهور پیشین بوده است.

هم‌چنان او در انتخابات ریاست جمهوری 1393 یکی از سخنگویان تیم انتخاباتی تحول و تداوم به ریاست اشرف غنی بود. او عضو حزب وحدت اسلامی افغانستان به رهبری کریم خلیلی است و از این مجرا به عنوان والی بامیان معرفی شده است.