معصومه مرادی: دایکندی در تمام بخش‌ها نیاز به کار دارد

اطلات روز: معصومه مرادی، والی جدید ولایت دایکندی، که سه روز پیش وارد این ولایت شده و رسماً به کارش آغاز کرد، می‌گوید که ولایت دایکندی یکی از ولایت محروم کشور است که در همه بخش‌ها نیاز به کار دارد.

خانم مرادی هم‌چنان گفته است که به تمام امور این ولایت بعد از بررسی و دسته بندی با کمک دولت و مؤسسات  رسیدگی می‌کند.

والی جدید دایکندی در گفت‌وگوی خود به خبرگزاری پژواک گفته که تمام کارهاى دایکندی، در اولویت برنامه‌های‌اش قرار دارد و او در پيشرفت اين ولايت از هيچ‌گونه تلاشى دريغ نمى‌کند.

خانم مرادی گفته: «در پلان دارم تا ادارات را بازبینی نموده و کارهایی را که در اولویت قرار دارد، دسته بندی و با کمک و همکاری دولت و مؤسسات به آن‌ها رسیدگی نمایم.»

او افزود از روزی که وارد دایکندی شده متوجه شده است که اکثریت اداره‌های دولتی و ساختمان‌های ولسوالی‌ها، در تعمیرهای کرايى فعالیت دارد و این ولایت با مشکلات فراوان مواجه است.

بیشتر از یک ماه پیش خانم مرادی از طرف اداره ارگان‌های محلی به حیث والی جدید ولایت دایکندی معرفی شد. معرفی او، واکنش‌هایی را از طرف شماری از نمایندگان این ولایت در مجلس و باشندگان این ولایت به هم‌راه داشت.

تعدادی از باشندگان و زنان این ولایت با حضور نمایندگان این ولایت در مجلس و شورای ولایتی، خیمه‌های تحصن را در مخالف با معرفی والی جدید در این ولایت برای چند هفته برپا کرده بودند.

اما خانم مرادی در این مورد گفته: «بعضی مخالفت‌ها وجود داشت؛ اما این حق یک جامعه است که در مورد سرنوشت خود موافقت و مخالفت داشته باشند و برمبنای یک حکومت ديموکرات، حق مردم خواهد بود که نظرات موافق و مخالف شان را ارائه نمایند.»

نصرالله صادقی زاده، عضو مجلس نمایندگان و یکی از مخالفان مرادی به حیث والی دایکندی، گفته است:« مخالفت ما با والی جدید این بود که زنان در جامعه‌ی افغانستان نمی‌توانند کار نمایند؛ از این‌رو که دایکندی محروم است، باید شخصی می‌آمد که توانايى کاری بالا می‌داشت.»

او حکومت را به بی توجهی در برابر خواست مردم متهم کرده و می‌گوید که حکومت والی تحمیلی را به دایکندی فرستاده است.

اما خانم مرادی می‌گوید که ضعف و توانايى مربوط به جنسیت نیست و زنان موفق زیادی هستند که در سطح بالا کار کرده‌اند. شایستگی و توانايی افراد، ربطى به جنسیت ندارد.

هم‌چنان زهرا بختيارى، رييس شبکه‌ی اجتماعى زنان دايکندى گفت که زنان در همه عرصه‌ها می‌توانند سهم فعال داشته باشند.

او افزود: «زنان دايکندى با مشکلات زيادى دست و گريبان اند. مُسلم است که والى جديد، مشکلات خانم‌ها را درک نموده و در حل آن خواهد کوشيد.»

ولایت دایکندی در مرکز کشور یکی از ولایت‌های محروم است که در طول چهارده سال گذشته در زمینه‌ی ساخت و ساز، اقتصاد، ساخت جاده‌ها و زیربناها و بخش‌های دیگر آن توجهی نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *