نورستانی: در اصلاح کمیسیون انتخابات، قانون جدی گرفته شود

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که اصلاحات در این کمیسیون باید مطابق قانون اساسی کشور صورت بگیرد. احمد یوسف نورستانی، رییس این کمیسیون دیروز به رسانه‌ها گفت که کمیسیون انتخابات مانند سایر ادارات دولتی به اصلاحات نیار دارد؛ اما این اصلاحات نباید خلاف قانون اساسی کشور صورت بگیرد.

او با تأکید گفت، در صورتی که اصلاحات در کمیسیون مستقل انتخابات بر اساس قانون صورت بگیرد، با آن هیچ‌گونه مخالفت نخواهد کرد. این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی دو روز پیش اعلام کرد که اصلاح نظام‌ انتخاباتی، پایه‌های دولت را مستحکم می‌کند.

عبدالله و اشرف غنی پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری به توافق رسیده بودند، در نظام انتخاباتی کشور اصلاحات بیاورند. انتخابات ریاست جمهوری سال روان با تقلب گسترده برگزار شد و به‌دنبال آن، جنجال‌ها بین نامزدان تا حدی تشدید یافت که عبدالله از تشکیل حکومت موازی هشدار داد.

با آمدن جان کری، وزیر امور خارجه‌ی امریکا به کابل و تلاش‌های سازمان ملل، نامزدان روی تشکیل حکومت وحدت ملی به توافق رسیدند. پس از توافق نامزدان روی تشکیل حکومت وحدت ملی، یوسف نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات اشرف غنی را به عنوان رییس جمهور و عبدالله را به عنوان رییس اجرایی حکومت معرفی کرد.

نورستانی در آن روز مشکلات در روند انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت؛ اما گفت، آنان عامل تمام چالش‌های روند انتخابات ریاست جمهوری نبوده‌اند. او ناامنی، بی‎ثباتی سیاسی، نبود فهرست رای‌دهندگان و شناس‌نامه‌های الکترونیک را از عوامل عمده‌ی چالش‌های روند انتخابات گذشته یاد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *