نیروهای امنیتی «مولوی پلنگ» را شکار کردند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کرد، نیروهای پولیس در یک عملیات خاص مولوی عبدالرحمان مشهور به «پلنگ»، مسئول کمیسون نظامی طالبان با سه هم‌کارش را بازداشت کردند. در خبرنامه‌ی که از سوی این وزارت دیروز به روزنامه‌ی اطلاعات روز فرستاده شد، آمده است، این افراد از ولایت تخار در شمال کشور بازداشت شده‌ اند.

نیروهای پولیس این افراد را حین سازمان‌دهی یک حمله تهاجمی بر بازداشت‌گاه ولایت تخار، دست‌گیر کرده‌اند. در خبرنامه وزارت داخله آمده است، این افراد در چندین حمله‌ی تروریستی از قبیل کارگذاری ماین کنارجاده، طرح ریزی حملات انتحاری، ایجاد رعب وحشت میان مردم و ده‌ها  جنایت دیگر در ولایت‌های شمالی به خصوص تخار سهم فعال داشته‌است.

براساس خبرنامه، افراد بازداشت شده در تحقیقات ابتدایی به جرم شان اعتراف کرده و گفته‌اند، به دستور مستقیم حلقات مشخص استخباراتی آن سوی مرز فعالیت‌های تروریستی را در کشور سازمان‌دهی کرده‌اند. از سویی هم، در یک خبرنامه‌‌ دیگری وزارت داخله‌ آمده، نیروهای پولیس در یک عملیات دیگر مقدار هنگفت سلاح و مواد مخدر را در قندهار کشف کردند.

براساس خبرنامه، در این عملیات،1. 6500 کیلوگرام تریاک پخته، 2. 135 کیلوگرام تریاک خام،3. 324  کیلوگرام هیروئین،4. 10  کیلوگرام چرس،5  میل کلاشینکف،6  میل ماشین‌دار پیکا، 7پایه مخابره و 5 عراده موتر لندکروزر به دست نیروهای پولیس افتاده است. همچنان 8 قاچاقبر در ارتباط با این قضیه بازداشت شده و قرار است در روزهای آینده برای تحقیق بیش‌تر به کابل انتقال داده شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *