وزارت داخله: از خیزش‌های مردمی علیه طالبان حمایت می‌کنیم

اطلاعات روز: صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی افغانستان روز گذشته در نشست خبری در کابل گفت که برای مقابله با گروه طالبان از خیزش‌های مردمی حمایت می‌کنیم؛ اما به مردم سلاح توزیع نمی‌کنیم.

 صدیقی گزارش‌های نشر شده مبنی بر توزیع سلاح به غیر نظامیان از سوی دولت را  برای مقابله با شورشیان رد کرد، اما تاکید کرد که این وزارت برنامه‌هایی را برای جمع‌آوری سلاح‌ از نزد افراد مسلح غیر مسئول روی دست دارد.

صدیقی به خبرنگاران گفت: «در اکثر ولایت‌ها مردم در برابر دهشت‌افگنان و دشمنان خود ایستاده‌اند و مبارزه می‌کنند. این مبارزه اگر مسلحانه است و غیرمسلحانه، بیان‌گر آن است که اراده مبارزه در میان مردم افغانستان وجود دارد».

سخن‌گوی وزارت داخله افزود که سلاح‌های که در این خیزش‌ها استفاده می‌شوند، از گذشته نزد مردم باقی مانده و حکومت این سلاح‌ها را میان مردم توزیع نکرده است.

او تأکید کرد: «همین که زمینه و فضا برای فعالیت یک تروریست در یک ولسوالی یا یک قریه از سوی مردم افغانستان محدود می‌شود، این خیزش مردمی است و ما از آن کاملا حمایت می‌کنیم».

به گفته‌ی او وزارت داخله برنامه دارد تا از ظرفیت‌های مردمی در چارچوب پلیس محلی استفاده شود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که به دنبال افزایش ناامنی‌ها در ولایت‌های شمالی افغانستان، شماری از باشندگان این ولایت‌ها دست به قیام علیه طالبان زده‌اند که در میان آن‌ها فرمانده‌های جهادی نیز شامل هستند.

هفته‌ی گذشته باشندگان ولایت بدخشان در همایشی گفته بودند که حاضراند برای مقابله با طالبان، یک گروه هزار نفری تشکیل دهند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *