وزیر داخله: پاکستان هر شب بر پاسگاه‌های سرحدی حمله می‌کند

اطلاعات روز: محمدعمر داوودزی، وزیر امور داخله‌ی کشور‌ می‌گوید، نظامیان پاکستان، هر شب بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در مناطق سرحدی حمله می‌کنند. او روزگذشته در نشست استجوابیه مقام‌های امنیتی در مجلس تأکید کرد، نظامیان پاکستان هر شب بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در مناطق سرحدی حمله و اول صبح پس به مرکزهای‌شان پناه می‌برند.

داوودزی گفت، پاکستان از اول سال روان تاکنون بیش از 4 هزار راکت را بر مناطق سرحدی پرتاب کرده که در اثر آن، چندین فرد ملکی کشته و زخمی شده‌اند. او بار دیگر به پاکستان هشدار داد و گفت، در حال حاضر نیروهای امنیتی افغانستان برای پاسخ‌دهی به عمل متقابل، آمادگی می‌گیرند.

او افزود: «شورای امنیت ملی کشور از آغاز سال روان تاکنون، دوبار به نیروهای امنیتی دستور عمل متقابل به حملات نظامیان پاکستان را داده، اما هنوز چنین اقدامی نکردیم؛ ولی برای عمل متقابل آمادگی می‌گیریم». داووزی گفت، نظامیان پاکستان بر علاوه حملات هر شب شان به پاسگاه‌های سرحدی، رهبری جنگ طالبان در کشور را نیز در دست دارند.

وزیر داخله گفت، حملات طالبان روز به روز در حال افزایش است، ولی ما هم برای شکست آنان برنامه‌های لازم را روی دست داریم. داوودزی درباره دستور حامد کرزی مبنی بر عدم استفاده از سلاح‌های سنگین علیه طالبان گفت، از این حرف حامد کرزی تعبیر اشتباه شده و ما علیه دشمن از این سلاح‌ها استفاده می‌کنیم: «عدم استفاده از سلاح‌های سنگین علیه دشمنان، تنها در مناطقی که احتمال تلفات افراد ملکی بیش‌تر باشد، ممنوع قرار داده شده و در غیر آن، ما هر روز علیه دشمنان از این سلاح‌ها استفاده می‌کنیم».

از سویی هم، وزیر داخله در مورد عملیات شبانه علیه طالبان گفت، تنها نیروهای خارجی از انجام این عملیات منع شده است: «عملیات شبانه نیروهای امنیتی علیه طالبان جریان دارد و شب گذشته عملیات شبانه را علیه دشمن انجام دادیم».

او افزود، هم اکنون ما برای انجام عملیات شبانه، پنج هزار نیروهای ویژه داریم که در منطقه بی‌نظیر است.

وزیر داخله این گفته‌ها را در نشست استجوابیه مجلس ابراز داشت. مجلس نمایندگان، روز گذشته بسم‌الله محمدی، وزیر دفاع، محمدعمر داوودزی وزیر داخله و حسام‌الدین حسام معاون امنیت ملی کشور را بخاطر افزایش نا امنی، حفر خندق در سرحدات و حملات پاکستان در مناطق سرحدی به این مجلس فرا خوانده بود.

از سویی هم حسام‌الدین حسام، معاون امنیت ملی در این نشست گفت، حمایت پاکستان از طالبان؛ دلیل اصلی افزایش نا امنی است. او افزود، پاکستان با استفاده از طالبان برای انتقال لانه‌های تروریزیم از پاکستان به افغانستان، درتلاش سقوط ولایت‌های کنر و نورستان بود، اما خوش‌بختانه در پلان خود ناکام شدند. حسام تأکید کرد، یگانه‌ راه حل شکست طالبان و دشمنان، هم‌کاری نزدیک مردم، نمایندگان مجلس و علمای دینی با نیروهای امنیتی است.

تشنج نشست استجوابیه

در همین حال در نشست روز گذشته، تنش‌های لفظی بین برخی از نمایندگان مجلس و وزیر دفاع کشور بالا گرفت. این تنش‌ها زمانی اوج گرفت که پاسخ‌های بسم‌الله محمدی، قناعت برخی از نمایندگان را فراهم نکرد، به همین دلیل رمضان بشردوست، نماینده کابل در این مجلس با قطع سخنان وزیر دفاع پرداخت و گفت: «وزیر صاحب خود را سخن‌گوی ملاعمر ساخته است.»

بسم‌الله محمدی نیز نسبت به سخنان این نماینده مجلس واکنش  نشان داد و گفت: «خودت ملا عمری، تو جاسوسی و از بیگا‌نگان دستور می‌گیری».  وجود این سر و صداها با عث  شد که جلسه برای مدتی از کنترل هیأت اداری خارج شود.

اما صادق‌زاده نیلی، از اعضای مجلس گفت: «بشر دوست هر وقت یگان حرف می‌زند، اما وزیر دفاع نباید نماینده مردم را جاسوس بخواند.» عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان نیز گفت، وکیل و وزیر، حق توهین بر یکدیگر در مجلس را ندارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *