وزیر دفاع آلمان: هم‌کاری ما با افغانستان ادامه می‌یابد

اطلاعات روز:‌ اورزولا فون دیر لاین، وزیر دفاع آلمان با حامد کرزی، رییس جمهوری کشور دیدار کرده است. او دراین دیدار به حامد کرزی اطمینان داده است که دولت فدرال آلمان به مثابه کشور دوست به هم‌کاری خود با افغانستان در بخش‌های مختلف، از جمله تقویت و آموزش نیروهای امنیتی این کشور ادامه خواهد داد.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، وزیر دفاع آلمان در دیدار با حامد کرزی از پیش‌رفت‌ها در عرصه‌های مختلف در کشور، به‌خصوص نیروهای امنیتی ابراز خرسندی کرد. براساس خبرنامه، دیر لاین و حامد کرزی در این دیدار در مورد هم‌کاری‌های دوام‌دار دوجانبه، توافق‌نامه‌ی امنیتی میان کابل و واشنگتن، ادامه‌ی حضور ناتو و انتقال مسئولیت‌های امنیتی و روند انتخابات نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

در همین حال، شماری از رسانه‌های خارجی گزارش داده‌اند، وزیر دفاع آلمان در دیدار با کرزی خواستار حل هر‌چه زودتر جنجال‌‌های انتخاباتی شده است. او می‌گوید، طولانی شدن روند انتخابات، برنامه‌ریزی مأموریت جدید ناتو برای افغانستان را دچار مشکل می‌کند. قرار است سران ناتو به تاریخ چهارم و پنجم سپتامبر در مورد مأموریت جدید خود برای کشور تصمیم بگیرند.

مأموریت جنگی کنونی ناتو تا آخر سال جاری به پایان می‌رسد. در طرح مأموریت آموزشی و مشورتی ناتو برای نیروهای امنیتی استقرار حدود 12 هزار سرباز پیش‌بینی شده است، اما پیش‌شرط این مأموریت امضای پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن است.

حامد کرزی پیمان امنیتی با امریکا را امضا نکرد، اما هردو نامزد انتخابات گفته‌اند، در صورت پیروزی در انتخابات، پیمان امنیتی با امریکا را امضا می‌کنند. وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه وارد کشور شد و با حدود دو هزار سرباز آلمانی در شهر مزار شریف دیدار کرد. او پس از این دیدار با جوزف دانفورد، فرمانده نیروهای بین‌المللی و برخی مقام‌های امنیتی کشور نیز دیدار کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *