پولیس کابل حامیان داعش را دنبال می‌کند

اطلاعات روز: در برخی از مناطق شهر کابل، از جمله بر دیوار دانشگاه کابل، شعارهایی در حمایت از گروه داعش نوشته شده‌اند. «زنده باد داعش» یکی از شعارهایی است که بر دیوار محوطه‌ی دانشگاه کابل نوشته شده است و این شعار، در شبکه‌های اجتماعی، از جمله فیس‌بوک، بازتاب گسترده‌ای داشت.

این شعار دیروز خبرساز شد و پس از آن توجه‌‌ مسئولان امنیتی کشور را نیز به خود جلب کرد. جنرال ظاهر ظاهر، فرمانده‌ی پولیس کابل به بی‌بی‌سی گفت که مأموران پولیس حامیان داعش در کابل را دنبال می‌کنند. او با تأکید افزود، اکنون پولیس کابل با دوربین‌های امنیتی، به‌دنبال افرادی که این شعارها را نوشته‌اند، است.

در حال حاضر در مرکزهای مهم شهر کابل دوربین‌های امنیتی نصب اند و علاوه بر آن، چندین بالن مجهز به دوربین‌های مخصوص نیز در فضای این شهر در گردش اند. نیروهای امنیتی و بین‌المللی از این طریق هرنوع حرکت مشکوک را در در سطح شهر کابل دنبال می‌کنند.

جنرال ظاهر اطمینان داد که برای جلوگیری از نوشتن چنین شعارها بر دیوارها در کابل، اقدام جدی می‌شود. او افزود، اگر این شعارها برای ترویج افراطی‌گرایی در کابل باشند و به مردم ضرر برسانند، از آن جلوگیری می‌شود. او گروه داعش را آدم‌کش خواند‌ و تأکید کرد، هر کسی در حمایت از این گروه در کابل تبلیغ کند، جلو‌ آن گرفته می‌شود.

گفته شده شعار «زنده باد داعش» بر دیوار محوطه‌ی دانشگاه کابل شب هنگام توسط افراد نامعلوم نوشته شده است. دیده شدن این شعار نگرانی‌هایی را نیز بین مردم و فعالان مدنی به‌‌وجود آورده است. امید شریفی، یکی از فعالان مدنی در کشور تأکید کرد، در صورتی که به این موضوع رسیدگی نشود، پیامدهای منفی را در کشور به‌دنبال خواهد داشت.

او خواستار برخورد جدی با چنین افراد شد و تأکید دارد که مردم قبلا تجربه‌ی تلخ شبکه‌های تروریستی القاعده و طالبان را در کشور داشته‌اند و گروه داعش به‌مراتب خطرناک‌تر از آن‌ها است. شریفی به بی‌بی‌سی گفت، با توجه به افراط‌گرایی داعش و جوانان کم‌سواد افغانستان، این کار می‌تواند خطر بزرگی برای افغانستان باشد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *