کمیسیون انتخابات: 83 درصد آرا تفتیش شده است

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات، از تسریع روند تفتیش آرا خبر داده می‌گویند، 83 درصد آرا تفتیش شده است. نورمحمد نور، سخن‌گوی این کمیسیون دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت،‌ تا کنون ١٩٠٤٤ صندوق رای تفتیش شده و تنها، بازشماری ٣٧٨١ صندوق رای باقی مانده است.

او افزود، تفتیش آرای این صندوق‌ها در چندروز آینده تکمیل می‌شود و بعد از آن، نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد شد. نور گفت، روند تفتیش آرا از سوی ١٠٤ کارمند سازمان ملل، ٢١٦ ناظر ملی و ٢٠٧ ناظر بین‌المللی و کمیسیون انتخابات، به گونه‌ی شفاف و بدون کدام مشکل پیش می‌رود.

سخن‌گوی این کمیسیون گفت، در حال حاضر روند تفتیش آرا از سوی ١٠٧ تیم ادامه دارد و اگر متخصصان سازمان ملل متحد افزایش یابد، کمیسیون، آمادگی کار را در ١٤٠ تیم دارد. نور ابراز امیدواری کرد و گفت، با افزایش متخصصان سازمان ملل متحد، روند تفتیش آرا سرعت می‌گیرد.

او افزود، در مرکز جمع بندی، ١٦٣٨٥ جدول نتایج و چک لیست پروسس شده و ١٤٨٨٥ جدول، برای فیصله‌ی نهایی آماده است. نور تأکید کرد که قرار است بالای آرای ٥٠٠٠ محل رای فیصله نهایی شود. او می‌‌گوید که تاکنون بالای ٨٨٣٨ محل رای، فیصله نهایی شده و از آن جمله آرای ٢١٦ محل، بی‌اعتبار شده است.

این درحالی است که ناظران تیم اصلاحات و هم‌گرایی و تحول و تداوم در روند تفتیش و ابطال آرا حضور ندارند، اما مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند، این کمیسیون نتایج فیصله‌های خود را در خصوص تفتیش و ابطال آرا، به‌گونه مکتوبی در اختیار ستادهای انتخاباتی هر دو نامزد قرار می‌دهد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *