حاميان هراس‌افگنان در درون و بيرون نظام مورد پيگرد قرار بگيرند

مجلس سنا: حاميان هراس‌افگنان در درون و بيرون نظام مورد پيگرد قرار بگيرند

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس سنا با ابراز نگرانی از حضور «ستون پنجم» در درون نظام می‌گویند، افرادی که در دورن و بیرون نظام از طالب و داعش و دیگر گروه‌های تروریستی حمایت و به نفع آنان تبلیغ می‎کنند، باید مورد  پیگرد قرار بگیرند.

فضل‌هادى مسلم‌يار، رييس مجلس سنا در نشست امروز مجلس گفته است هرکس در هر موقفى در درون نظام و يا بيرون از نظام باشد و از طالبان، داعش و يا دیگر گروه‎هاى تروريستى حمايت می‌کند، دشمن افغانستان است.

شماری از این سناتوران باور دارند که عامل بزرگ ناامنى، حضور اين افراد در داخل و بيرون از حکومت بوده که با استفاده از آزادى بيان، از هراس افگنان حمايت می‌نمايند.

آقای مسلم‌یار افزود، افرادی که در هرسه قوه و يا بيرون از حکومت به انواع مختلف از طريق فيس‌بوک و رسانه‌ها بااستفاده از آزادى بيان، از تروریستان حمايت می‌کنند، فرقى با طالبان و هراس افگنان ندارند.

در این مورد رييس مجلس سنا خطاب به حکومت گفت، حکومت مکلف است که اين افراد را شناسايى و مورد پيگرد قرار بدهد.

این درحالی‌ست که در ماه‌های اخیر انتقادها و نگرانی‌ها از حضور ستون پنجم در درون نظام به شدت افزایش یافته و در برخی موارد، عامل اصلی ناامنی‌های کشور به دلیل حضور این افراد در درون نظام گفته می‌شود.

اعلامیه‌های آمریکا ترس و وحشت ایجاد می‌کند

شماری از سناتوران مجلس از جمله نثار احمد حارث، می‌گویند که از چند روز بدين‌سو، سفارت آمريکا در کابل اعلاميه‌ای از طريق پيام تلیفونى ارائه می‌کند که گويا «طالبان، حمله بزرگ را در کابل انجام می‌دهند که بايد شهروندان کابل متوجه آن باشند.»

آقای حارث در این مورد گفت که اين مسئله، ترس و وحشت را در بين مردم ايجاد کرده و مجلس سنا بايد اعلامیه‌ صادر کند که نبايد چنين اعلاميه‎هاى نگران کننده، پخش گردد.

به گفته‌ی حارث، اگر سفارت آمريکا خبر دارد که طالبان بر شهر کابل حمله می‌کنند، پس «خود شان حتماً آن را سازمان‌دهى کرده است.»

رییس مجلس سنا این اعلامیه را تبلیغی بیش ندانست و گفت، هرکسى به شمول آمريکا اگر به دشمن تبليغ و همکارى می‌کند، دشمن مردم افغانستان است.