شاهراه کابل قندهار به روی مسافرین مسدود است

معاون والی غزنی: پنج تن از فرماندهان مشهور طالبان کشته شده است

 

اطلاعات روز: در درگیری شب گذشته بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولایت غزنی؛ در شاهراه کابل-قندهار، پنج از تن از فرماندهان مشهور طالبان کشته شده است.

محمد علی احمدی، معاون والی غزنی، در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که جنگ از نیمه‌های شب گذشته (سه‌شبنه شب) شاهراه کابل-قندهار شدت یافته و  در جریان برخوردهای دیشب تا اکنون، بیش از 45 تن از دشمن کشته شده و در میان کشته‌های دشمن ملا عبدالرحمان واغظ، ملا اوبوس و قومندان مخلص کشته،  ملا شیرآغا و قومندان عاکف به شدت زخمی شده است.

درگیری بین طالبان و نیروهای امنیتی در غزنی بامداد روز دوشنبه آغاز شده بود که منجر به شکست طالبان گردید.

احمدی می‌گوید که طالبان در حال جمع‌آوری نیروی کمکی از اندر و خوگانی هستند و تلاش می‌کنند تا مناطق از دست رفته شان را پس بگیرند.

هم‌چنان معاون والی غزنی شام دیروز در یک تماس تلفنی به خبرنگار اطلاعات روز گفته بود که در درگیری‌های دو روز اخیر 72 تن از طالبان تروریست کشته و 40 تن زخمی شده است.

با این حال گزارش‌ها از غزنی می‌رساند که اکنون شاهراه کابل-قندهار در کنترل نیروهای امنیتی است و مسیر رفت و آمد به روی عابران باز است.

به روز دوشنبه جامع جامع، نماینده شورای ولایتی ولایت غزنی به اطلاعات روز گفته بود که طالبان از ولایت‌های وردک، لوگر، ارزگان و وردج پکتیا همراه با شماری از طالبان پاکستانی و عرب که تعداد شان به سه یا چهار صد نفر می‌رسد، دور و بر غزنی را گرفته و  مجهز با تانگ‌هایی است که در جنگ با نیروهای دولتی از ارزگان و پکتیا بدست آورده‌اند.

غزنی از ولایت‌های ناامن کشور است که چندی قبل 355 زندانی طالب از زندان این ولایت فراری داده شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *