ایران صد‌ها نیروی سپاهی تازه‌نفس به سوریه فرستاده است

مقام‌های امریکایی: ایران صد‌ها نیروی سپاهی تازه‌نفس به سوریه فرستاده است

اطلاعات روز: گزارش‌ا به نقل از مقام‌های امریکایی می‌رسانند که صدها نیروی نظامی ایرانی برای همراهی با ارتش بشار اسد در مقابل نیروهای مخالف در جنگ داخلی سوریه، وارد خاک این کشور شده‌اند.
به نقل از رادیو زمانه، روزنامه عربی «الاخبار» نوشته است که پیاده ‌نظام حزب‌الله لبنان، نیروهای سپاه پاسداران ایران را همراهی خواهند کرد و تمرکز عملیات بر مناطق شمال غرب سوریه خواهد بود.
روزنامه «گاردین» از قول دیپلمات‌ها و تحلیل‌گران عرب نوشته است که تعداد نیروهای تازه‌نفس فرستاده‌شده به سوریه از سوی ایران حدود دو هزار نفر است.
این تحلیل‌گران گفته‌اند که ایران در حال حاضر صدها نفر از نیروهای خود را به مناطق شمالی و مرکزی سوریه، فرستاده است تا در کنار نیروهای حزب‌الله و دیگر شبه‌نظامیان شیعه در یک عملیات نظامی بزرگ علیه مخالفان بشار اسد، فعال شوند.
هم‌چنان یک مقام وزارت دفاع امریکا به «واشنگتن‌پست» گفته که تعداد نیروهای نظامی ایران در سوریه به هزاران نفر می‌رسد. این مقام امریکایی افزوده که نیروهای ایران از نیروهای متخصص سپاه قدس هستند که صدها نفر از آن‌ها در اطراف شهر حلب جمع شده‌اند.
این در حالی‌ست که امروز ارتش سوریه و متحدانش با حمایت هوایی روسیه عملیات گسترده‌ای را برای پس گرفتن شهر حلب و مناطق اطرافش از شورشیان آغاز کرد.
در همین حال، خبرگزاری مهر امروز به نقل از یک مقام وزارت خارجه ایران خبر اعزام نیروی نظامی تازه‌نفس ایران به سوریه را تکذیب کرد.
به نقل از رادیو فردا، این مقام وزارت خارجه انتشار خبر اعزام نیروهای نظامی ایران با هدف انجام عملیات نظامی در سوریه را «خبرسازی رسانه‌های خارجی» توصیف کرده و تأکید کرده است که تغییری در همکاری و حضور مشاوره‌دهی ایران در سوریه صورت نگرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *