نبود آجندا,مجلس نمایندگان,هیت اداری مجلس نمایندگان

به علت نبود آجندا و غایب بودن هیئت اداری؛ نشست عمومی مجلس نمایندگان برگزار نشد

اطلاعات روز: قرار بود در نشست عمومی امروز، شنبه، مجلس نمایندگان، عبدالرحیم ایوبی، نماینده مردم قندهار نام آن عده نمایندگانی را که با نامزد وزیران و وزیران استیضاح شده معامله کرده‌ بودند، فاش کند؛ اما نشست مجلس به دلیل غیابت هیئت اداری و نبود آجندا برگزار نشد.
آقای ایوبی در نشست عمومی مجلس در 20 میزان ادعا کرده بود که شماری از نمایندگان از نامزد وزیران پول گرفته‌اند و او حاضر است که نام آن‌ها را فاش کند.
براساس فیصله‌ی مجلس، قرار بود که در نشست امروزی، آقای ایوبی نام این تعداد نمایندگان را فاش کند؛ اما به دلیل کامل نبودن نصاب این نشست برگزار نشد.
عبدالرحیم ایوبی در بیرون از مجلس در صحبت با رسانه‌ها ‌گفت که رییس مجلس به سویس رفته، معاون اول در ننگرهار است و معاون دوم به مسکو رفته است.
ایوبی گفت که: «من آماده افشای نام نمايندگان مردم كه هنگام استيضاح وزيران معامله‌گری می‌كنند، هستم؛ اما وكيلان به بهانه‌ی نداشتن آجندا، امروز مجلس عمومی را داير نكردند.»
او مجلس را به ضعف مدیریتی متهم کرد و برگزار نشدن نشست امروزی را به نحوی بی‌احترامی به فیصله مجلس دانست.
این نماینده مردم قندهار ادعا کرد که مجلس امروزی به صورت عمد برگزار نشد و پس از این او نیز به این موضوع دلچسپی ندارد.
ایوبی از رییس جمهور خواست تا کمیسیونی را برای بررسی این موضع مؤظف کند تا کسانی که در بدل پول به نامزد وزیران رأی اعتماد داده‌اند شناسایی شوند.
این موضع اولین بار نیست که مطرح می‌شود. پیش از این نیز برخی از نمایندگان و آگاهان معتقد بودند که مسئله رای اعتماد به نامزد وزیران و استیضاح وزیران برای برخی از نمایندگان به تجارت سودمند مبدل شده است.