وزارت دفاع آلمان اعلام کرده است که نیروهای نظامی این کشور فعلاً در افغانستان باقی می‌مانند.

وزارت دفاع آلمان: نیروهای آلمانی در افغانستان باقی می‌مانند

اطلاعات روز: وزارت دفاع آلمان اعلام کرده است که نیروهای نظامی این کشور فعلاً در افغانستان باقی می‌مانند.
وزارت دفاع این کشور گفته که رقم کنونی سربازان آلمانی در افغانستان حفظ می‌گردد؛ اما جدول زمانی تازه برای خروج آنان ارائه نکرده است.
به نقل از دویچه ویله، مارتین شیفر، سخن‌گوی وزارت خارجه آلمان در این مورد گفته است که از آغاز مأموریت نظامی در افغانستان اصول چنان بود که نیروهای بین‌المللی باهم یکجا وارد افغانستان شده و با هم یکجا از این کشور بیرون خواهند شد.
تصمیم تازه‌ی آلمان پس از آن گرفته می‌شود که باراک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده امریکا به روز پنج شنبه هفته‌ی گذشته اعلام کرد که 5500 تن از نیروهای این کشور پس از سال 2016 در افغانستان باقی خواهند ماند.
این تصمیم اوباما تاهنوز با استقبال گرم از سوی رییس جمهور غنی، دبیر کل ناتو و کشور آلمان قرار گفته است.
باورها این است که در حال حاضر افغانستان نیاز به کمک و حضور نیروهای نظامی کشورهای خارجی دارد؛ اگر در چنین وضعیت کشورهای خارجی به ویژه امریکا افغانستان تنها بگذارند، این کشور به بحران و ممکن با جنگ‌های داخلی روبه‌رو شوند.
در همین حال راینر آرنولد، عضو کمیته دفاعی پارلمان آلمان گفته که آلمان پایگاه‌های نظامی خود را در شهر مزار شریف به عنوان «لنگر ثبات» برای سایر مناطق شمالی این کشور تبدیل خواهد نمود.
او هم‌چنان در گفت‌وگو با رسانه عامه «دویچلند فونک» افزوده که سربازان آلمانی از تصمیم ایالات متحده امریکا برای تمدید حضور نظامی «احتمالاً خرسند» خواهند بود زیرا چنین تصمیمی چهارچوب ضروری برای حضور طولانی‌تر اردوی آلمان را نیز فراهم می‌کند.
آرنولد با اشاره به کمبودی‌های نیروهای امنیتی کشور در فعالیت مستقلانه گفته که نیروهای امنیتی افغانستان به رهنمایی، آموزش، زیرساخت‌های درست تخنیکی نیاز دارند که آلمان می‌تواند این نیازها را در میدان‌های هوایی فراهم کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *