اطلاعات روز

عملیات ارتش سوریه برای پس‌گیری شهر حلب ادامه دارد

اطلاعات روز: نیروهای ارتش سوریه با حمایت هوایی روسیه، برای پس گرفتن شهر حلب در روزهای اخیر عملیات تازه‌ای را آغاز کرده است که این عملیات برای چندمین روز هم‌چنان ادامه دارد.
به گزارش بی‌بی‌سی، نیروهای ارتش سوریه که از حمایت گروه‌های شبه‌نظامی برخوردار هستند، تلاش دارند تا گروه‌های شورشی و پیکارجو را از این منطقه بیرون کنند.
جنگنده‌های روسیه بر مواضع نیروهای مخالف بشار اسد، رییس‌ جمهور سوریه در شهر حلب که در ۳۵ کیلومتری مرز با ترکیه است، حمله کردند.
هم‌زمان با این حملات، نیروهای زمینی ارتش سوریه از چندین نقطه حملات خود را آغاز کردند. گفته شده هدف این حملات متوجه جنوب شهر حلب است.
در همین حال رادیو زمانه به نقل از خبرگزاری رویترز نوشته است که عملیات زمینی بازپس‌گیری به سوی حلب با همراهی صدها شبه‌نظامی حزب الله لبنان و نیروهای ایرانی به پیش می‌رود.
شهر حلب یکی از شهرهای مهم سوریه است که در آن جبهه النصره قرار دارد و پیشروی نیروهای بشار اسد از روز پنج‌شنبه به این طرف آغاز شده است.
پس از حمله روسیه بر مواضع داعش در خاک سوریه، این چندمین عملیاتی است که نیروهای نظامی دولت سوریه انجام می‌دهند.
این عملیات توسط نیروهای نظامی سوریه با حمایت هوایی روسیه در حالی صورت می‌گیرد که یک‌شنبه گذشته نیروهای امریکایی 50 تُن مهمات را برای مخالفان بشار اسد از هوا پرتاب کرده بودند.
حلب که زمانی از مراکز مهم اقتصادی سوریه بود، پس از شروع جنگ در سوریه خرابی‌های زیادی را متحمل شده است. همین اکنون دو میلیون سوری در این شهر زندگی می‌کنند و عده‌ی زیادی از باشندگان این ولایت مجبور به ترک خانه‌های شان شده و راهی کشورهای اروپایی شده‌اند.