رسانه‌های اجتماعی در افغانستان بیش از  1,2میلیون کاربر دارد

 

اطلاعات روز: آیلن گیوا، مؤسس امپشن افغانستان که در سومین دور برگزاری «نشست رسانه‌های اجتماعی در کابل صحبت می‌کرد، گفت نیم میلیون کاربر 3G و بیش از 1.2 میلیون کاربر رسانه‌های اجتماعی در افغانستان وجود دارد.

وی در ضمن صحبت‌هایش گفت آمار ما نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی رشد سریعی داشته که سازماندهی آنلاین برای اعتراضات یکی از نمونه‌های خوب می‌تواند باشد.

وی از قتل فرخنده و سقوط قندوز به دست طالبان یاد کرده و گفت که رسانه‌های اجتماعی در ایجاد همدلی و نیز پوشش دادن این رویدادها نقش مهمی را داشتند.

سومین دور از نشست رسانه‌های اجتماعی به میزبانی «امپشن افغانستان» در باغ بابر برای سه روز برگزار شده است. در این نشست در حدود 500 نفر اشتراک کرده که 32 تن به نمایندگی از 27 ولایت افغانستان حضور دارند. در سال‌های گذشته نیز «امپشن افغانستان» برنامه‌هایی را زیر همین عنوان در کابل و ولایات دایر کرده است.

ایمل مرجان، معین تکنالوژی معلوماتی وزارت مخابرات و تکنالوژی افغانستان می‌گوید با آن‌که رسانه‌های همگانی در افغانستان رشد چشم‌گیر دارد، اما نقض حریم خصوصی افراد در رسانه‌های اجتماعی یکی از مشکلاتی است که با آن در افغانستان رو‌به‌رو هستیم.

وی می‌گوید بسیاری از هم‌وطنان ما به وزارت مخابرات مراجعه می‌کنند تا حساب‌های جعلی که با استفاده از عکس و نام آنان ایجاد شده را بسته کنیم.

افغانستان پیشتاز؛ نوآوری و تکنالوژی، تأثیر رسانه‌های اجتماعی/آموختن این‌که چگونه فرهنگ، سیاست و توسعه از طریق رسانه‎های اجتماعی باهم تلفیق شده‌اند، حریم خصوصی؛ امنیت سایبری و حقوق بشر، شامل ساختن دولت از طریق رسانه‌های اجتماعی، توانمندی مردم و پاسخ‌گو ساختن دولت و مبارزه با خشونت و افراط‌گری توسط رسانه‌های اجتماعی از عناوین مهم این نشست است که قرار است در سه روز به بحث و گفت‌وگو گرفته شود.

این برنامه به همکاری سفارت امریکا، تلویزیون طلوع، شرکت مخابراتی روشن، رادیو آرمان و خبرگزاری پژواک برگزار شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *