UNAMA praise from national meeting of scholars in favor of peace in Afghanistan

ستایش یوناما از نشست ملی علما در حمایت از صلح در افغانستان

اطلاعات روز: نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یونوما)، از اولین نشست ملی علمای کشور که در کابل برگزار شد، تقدیر کرد.

در این نشست در حدود ۲۱۱ شرکت کننده از شوراهای علما و علمای مستقل؛ متشکل از علمای دینی شیعه و سنی و نماینده‌های اقوام مختلف از هر ولایت کشور شرکت کردند تا درباره نقش علما، روند صلح و ارزش‌های سالم تبادل نظر کنند.

نیکولاس هیسم، نماینده‌ی خاص سرمنشی سازمان ملل برای افغانستان و رییس دفتر یوناما در این نشست گفته: «این واقعیت که بسیاری از رهبران مذهبی مستقل با هم جمع شدند، عمق آرزوی افغان‌ها را برای زندگی صلح‌آمیز به اثبات می‌رساند.»

به گفته‌ی هیسم: «علما نقش مهمی را در ترویج صلح و آشتی در افغانستان دارند و به عنوان یک صدای مستقل آن‌ها با اختیار واقعی صحبت می‌کنند.»

علما در این نشست در حمایت از روند صلح در کشور اعلامیه‌ای را نیز صادر کردند.

در این اعلامیه آمده است که جنگیدن علیه مردم و دولت افغانستان از نقطه نظر مذهبی جایز نیست؛ تمام ملت افغان باید متحد شوند و از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند.

اعلامیه افزوده که خشونت، نفرت و خونریزی باید متوقف گردد؛ باید مذاکرات صلح‌آمیز بین افغان‌ها وجود داشته باشد؛ که دادخواهی برای روش‌های صلح‌آمیز در حل اختلافات صورت بگیرد و تحمل بین جوامع ایجاد گردد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *