برای جلوگیری از خاموش شدن زنگ دومین برج ساعت بزرگ دنیا، 29 میلیون پوند نیاز است

برای خاموش نشدن ساعت بیگ بن، 29 میلیون پوند نیاز است

اطلاعات روز: برای جلوگیری از خاموش شدن زنگ دومین برج ساعت بزرگ دنیا، 29 میلیون پوند نیاز است.

به نقل از یورو نیوز، مالیات دهندگان بریتانیا برای این‌که این ساعت خاموش نشود، باید 29 میلیون پوند بپردازند. در صورت تأمین نشدن این مقدار پول، احتمال دارد زنگ ساعت این بنای تاریخی لندن از کار بیفتد.
دولت محافظه‌کار بریتانیا این روزها مشغول کاستن از هزینه‌های دولتی در بخش‌های گوناگون است. به نظر می‌رسد که دولت برای حراست از این نماد تاریخی پایتخت بریتانیا مجبور به قائل شدن استثنا است. هزینه‌ای که در مقایسه با بودجه لازم برای بازسازی ساختمان پارلمان ناچیز است.
مرمت و بازسازی کاخ وِست مینستر (ساختمان تاریخی پارلمان) در صورتی‌که نمایندگان پارلمان نخواهند به محل دیگری برای برگزاری جلسات شان منتقل شوند، حدود هفت میلیارد پوند هزینه در بر خواهد داشت.
اندرو بلیک، یکی از مدرسان کالج لندن در این باره می‌گوید: «خوب در این حال و هوای ریاضت اقتصادی که نماینده‌ها در حوزه‌های دیگر سعی می‌کنند هزینه‌ها را کاهش دهند، اجازه هزینه کردن برای ساختمان پارلمان آن‌هم در این مقیاس، می‌تواند تصمیمی متناقض تلقی شود. به هر حال بیگ بن و برج الیزابت یا همان قسمت فوقانی آن، تصویری نمادین از بریتانیا هستند.»
بیگ بن، دومین برج ساعت بزرگ دنیا است که 156 سال قدامت دارد و از هر چهار طرف می‌توان زمان را مشاهده کرد. این ساعت در این مدت هر ساعت به صدا در آمده است.
گفته می‌شود که تعمیر این ساعت دست‌کم چهار ماه طول خواهد کشید و درصورت تأخیر در تعمیر آن می‌تواند هزینه را تا چهل میلیون پوند بالا ببرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *