جاغوری

نیروهای پولیس از سه ولسوالی غزنی در منطقه‌ی دهمرده جاغوری مستقر شدند

 

اطلاعات روز: پس از آدم ربایی اخیر از باشندگان منطقه‌ی دهمرده گلزار ولسوالی جاغوری توسط طالبان و احتمال حمله این گروه بالای ولسوالی جاغوری و درگیر شدن با مردم محل، متنفذان محلی از ولسوالی جاغوری می‌گویند که دست کم سی تن پولیس از سه ولسوالی در منطقه دهمرده مستقر شده‌اند تا از یک جنگ قومی جلوگیری کنند.

به گفته‌ی محاسن سفیدان، چند روز پیش نمایندگان مردم غزنی در مجلس در نشست که با مردم داشتند، در آن پیشنهاد شد که در ساحات مرزی ولسوالی جاغوری با ولسوالی گیلان، نیروهای دولتی مستقر شوند  تا از حمله‌ی احتمالی طالبان بر ولسوالی جاغوری جلوگیری صورت گیرد.

تاکنون به گفته‌ی این مقام‌ها از ولسوالی‌های مالستان، رشیدان و جاغوری شماری از سربازن پولیس در نقاط احتمال منازعه آمده‎اند.

شاه گل رضایی وکیل ولایت غزنی نیز تأیید کرد که قوماندانی امنیه عزنی دستور داده است که از شماری ولسوالی ها نیروهای امنیتی به کمک این مردم بروند و جلو جنگ و تهدیدات طالبان گرفته شوند. خانم رضایی گفت که منابع محلی از منطقه ی دهمرده برایش تأیید کرده است که بخشی از این نیروها به این منطقه رسیده است.

باشندگان ولسوالی جاغوری می‌گویند که در پی آدم‌ربایی‌های که از سوی طالبان صورت گرفت و تهدیدهای که از سوی این گروه دریافت کرده‌اند، بیشتر از سه ماه است که نقاط مرزی خود با ولایت زابل و ولسوالی گیلان ولایت غزنی که بیشتر باشندگان این مناطق از قوم پشتون هستند را پاسبانی می‌کنند.

به گفته‌ی آنان، باشندگان منطقه‌ی رسنه ولسوالی گیلان نیز در کوه‌ها پاسگاه‌ها ایجاد کرداند و معلوم نیست که برای حفاظت خودشان است یا برای حمله بر ولسوالی جاغوری.

آنان با ابراز نگرانی می‌گویند که اگر وضعیت چنین پیش برود و طالبان به گروگان‌گیری شان ادامه دهند؛ احتمال می‌رود که درگیری میان مردم ولسوالی جاغوری با طالبان که از حمایت پشتون‌های محل نیز برخوردار اند صورت بگیرد.

این وضعیت پس از آن پیش آمد که در 18 ماه جوزای امسال افراد مسلح ناشناس چهار باشنده منطقه‎ی دهمرده گلزار به شمول دو زن، یک مرد و یک کودک را ربودند.

همچنان یک هفته پیش نیز طالبان یک موتر با چند سرنشین آن‌را که از باشندگان همین منطقه می‌باشند، ربودند.

 

 

دیدگاه‌های شما
  1. پاکستان در فصل صادرات میوه و ضربه زدن به باغ داران و تاجران افغانستان به بهانه های گونا گون راه تورخم را می بندند همه چل و نیرنگ است در حالیکه موترهای پنجابی با توناژ بلند در حدود شصت و هفتاد تن بار بدون هیچ موانع از راه های ترانزیت افغانستان استفاده میکنند. دقیقا پنجابی در رده های بالا دولت در کنار غنی اجینت دارد تمام تصامیم به نفع پاکستان گرفته میشود این لاری پاکستان پل ها و سرک های مارا تخریب میکند چرا سرک های ما باین توناژ دیزاین نشده حد اقل هر لاری پاکستانی با عبور باین وزن بالا از تورخم تا حیرتان یکصد هزار افغانی خساره به سرک های افغانستان میرساند ضیا مسعود خانه سامان غنی شخص مسلکی نیست در فکر ترازو و دروازه های شهر مانده اکتفا و خوش به همین میکند شب تصویر خود را در تلویزون ببیند چرا بیشتر ازین فهم و دانش کار ارزنده را ندارد مسول وزیر فوایدعامه و وزارت تجارت است وقتیکه موتر های مارا اجازه ندادند باید اتوماتیک عمل بالمثل از طرف اورگان های ما صورت گیرد یک موتر پنجابی را اجازه ندهد حیف شخص صادق دلسوز در راس کار نیست غلام اتمر در پهلو غنی نشته عبدالله جان با لشکر مشاورین لگه و لوگه لت های زیر درخت زرد آلو خود خبر ندارد در دنیا چه گپ است ملت از دست غنی خاک فروش و عبدالله بیکاره تباه شد خداوند هردو تان را تباه کند بسیار بیغرت بودید بغیر از دروغ گفتن هیچ کاری به نفع کشور و مردم انجام ندادید. حاجی صبور

  2. سلام
    من زادگاهم دهمرده گلزار است فقط کوتاه میگویم که این نوع اخبار را اگر چند وظیفه شما میباشد، از بخش شان خود داری نماید.
    شاید شما دلیل قانع کننده داشته باشید ولی این مصلحت همه مردم می باشد( حتی آنهایی که خارج از دهمرده می باشد هم برای شان اطلاع داده شده است که از پخش این نوع موضوعات خود داری نماید) که از این نوع خبرها خود داری نمایید من در تمام موضوع که در دهمرده اتفاق افتاده است اگاهی کامل دارم ولی شما لطف نموده از پخش این موضوعات خود داری نمایید.
    تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *