بازداشت معاون وزیر خارجه رژیم طالبان در دبی

بازداشت معاون وزیر خارجه رژیم طالبان در دبی

اطلاعات روز: گزارش‌ها از امارات متحده عربی می‌رسانند که عبدالرحمن زاهد، معاون وزیر خارجه رژیم طالبان در شهر دبی توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شده است.

براساس گزارش‌ پایگاه خبری امارات، عبدالرحمن زاهد ماه گذشته در دبی بازداشت شده است.
در این گزارش آمده بود که زاهد ماه گذشته‌ی میلادی هنگام ورود به میدان هوایی دبی بازداشت گردید؛ اما مقام‌های امارات روز گذشته این خبر را فاش نمودند.

طبق گزارش‌های رسیده، زاهد و چند تن دیگر از رهبران طالبان که نام‌شان درخبر ذکر نشده، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی امارات متحده عربی به محل نامعلومی انتقال یافته‌اند.
گفته می‌شود که هر چند زاهد ارتباطات گسترده‌‌ای در سطح محلی و بین‌المللی از جمله با شخصیت‌‌های مهمی در امارات داشته، اما این شخص بدون مجوز، اقدام به برگزاری نشست‌ها در این کشور کرده است.

در گزارش‌ها آمده است که زاهد در پی همکاری پاکستان بازداشت شده است. این شخص مسؤلیت هم‌آهنگی طالبان با دفتر این گروه در قطر را به عهده داشت و مسؤلیت هم‌آهنگی بین رهبران سیاسی و اعضای این گروه در پاکستان نیز بوده است.
این درحالی‌ست که زاهد در این اواخر حمایت خود را از ملا اخترمحمد منصور نیز اعلام کرده بود. وی در جریان حکومت طالبان معاونیت وزارت خارجه و ریاست د افغانستان بانک را به عهده داشت.
تاکنون گروه طالبان در این مورد ابراز نظر نکرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *